A következő évben érkező új Toyota Mirai végleges bemutatóját csak decemberre tervezték, ennek ellenére számos információ elérhető már a típusról - közöttük sok fotóval. Az egyik legfontosabb, hogy három hidrogéntárolós változatban jelenhet meg a modell Japánban, ami 850 km-es hatótávot jelentene. Ez a mintegy 30%-os növekedés azért jelentős, mert a hidrogéntöltő infrastruktúra továbbra is meglehetősen ritkás.

A végsebesség akár a 175 km/h-t is elérheti, hiszen a lassan kifutó elődhöz képest erősebbé válik a hajtáslánc. Az elektromos motor 182 lóerőre és 300 Nm-re lehet képes. Úgy tűnik, a korábban bemutatott koncepcióautó hátsókerékhajtását örökli meg a szériaváltozat is, ráadásul ha valóban a Lexus LS padlólemezét kapja meg az új Mirai, a súlyelosztása az ideálisnak tekinthető 50:50-re adódik majd.

Szinte hagyományos formákat és hátsókerékhajtást kap az új Mirai

A decemberi bemutatóra kék, fehér, szürke, fekete és piros hidrogéncellás autókat hozhat a Toyota, a képek alapján legalább két felszereltségi szintet állítottak össze a japánok. A külalak terén egyébként nincs nagy meglepetés, gyakorlatilag nincs változás a korábban megjelent képekhez képest.

Az utastérben látható a 12,3 hüvelykes központi kijelző és a digitális műszercsoport szintén azt jelenti, hogy a tanulmányautó megoldásait ültetik át a szériagyártmányba. A bőrülések, a fényes fekete burkolatok, illetve a bronzos kiegészítők mellett a digitális visszapillantó, a napfénytető, illetve a hátsó klímaberendezés kartámaszra helyezett vezérlői jelentik a jellegzetes megoldásokat.

Minőségi, japános beltérre számíthatunk

Minden bizonnyal még az idén megérkeznek a további hivatalos részletek, természetesen mindezekről beszámolunk a híreink között.