Megújul a SsangYong (akár) hétszemélyes SUV-ja, a Rexton. A második generációjánál tartó modell 2017-ben lépett piacra, vagyis éppen időszerű a frissítés, amelynek középpontjában a jóval nagyobb hűtőrács áll, de műszaki csemegéket is tartogat.

LED-es technológiájú lámpák kerülnek előre és hátra is, átrajzolják a lökhárítókat és a hűtőrácsot, továbbá új árnyalatokkal és keréktárcsákkal bővül a kínálat. Főleg a 'négyszemű' fényszórók és a gyémántmintás hűtőrács okán válhat népszerűbbé a típus.

Dupla kipufogót és lámpatesteket összekötő króm csíkot kap az autó hátulja

A csúcsverzió utasterébe finom bőrkárpit kerül: ahogy eddig, úgy most is fűthetők és szellőztethetők az első ülések, de a második sor utasainak sem kell fagyoskodniuk a hideg téli napokon. A motoros csomagtérajtó mellett számos biztonsági segéd (például távolságtartós sebességszabályozó és 360 fokos kamerarendszer) is a sofőr rendelkezésére áll az új kormánykerékkel rendelkező Rextonban. További új elem a 12,3 colos digitális műszerfal.

A középső kijelző a legmagasabb felszereltségi esetén 9,2 hüvelykes átmérőjű, a belépő szinthez 8 colos egységet adnak. A megújulás természetesen a fedélzeti rendszert is érinti. A hétszemélyes kialakítás lehetősége egyébként továbbra is a középső szinttől érhető el.

Négyküllős kormánykerék és modernebb fedélzeti rendszer kerül a jármű belsejébe

A Mercedes-Benztől érkező hétsebességes automata váltót egy nyolcfokozatú egységre cserélik, de megmarad a hatgangos kézi váltó opciója is. A motor a már jól ismert 2,2-literes dízel, ami a legújabb formájában 202 lóerőre és 440 Nm-re képes. A teljesítménynövelésre szükség is volt, melynek köszönhetően a 12 másodperces 0-100-as sprint 11 másodperc alá csökken. A WLTP szerinti vegyes üzemanyag-fogyasztás 8 l/100 km környékére várható. Technikai újdonságot jelent az R-EPS elektrohidraulikus szervokormányzás is, ami a várakozások szerint javítja a kezelhetőséget. A hátsó sperrdiffi is széria lesz.

Hozzánk várhatóan kora tavasszal érkezik a 3-tonnás vonókapacitású, ráncfelvarrott SUV. Addig is érdemes lehet idei tesztünket fellapozni a modellről.