A tavalyi év második felében nagyon beindult a Polestar, ami persze nem is csoda, hiszen tőzsdére lépett a vállalat. Ízelítőt kaptunk több jövőbeli modellből, és a márka zászlóhajójaként érkező Polestar 5-ből is több részletet megmutattak már. Idénre egy kicsit lecsendesültek a kedélyek – habár az O2 koncepcióval azért mindenkit lenyűgöztek –, de talán csak azért, hogy lendületet vegyenek a nagy támadásra. Az ugyanis nem marad el, amire kiváló bizonyíték a végleges Polestar 5 is, amelyet kiszivárgott formatervezési mintákon csodálhatunk meg.

Nagy meglepetés nem ért minket, ám ezúttal ezt kifejezetten előnyként könyvelhetjük el, ugyanis az autó nem sokat változott a kifejezetten látványos Precept koncepcióhoz képest, ez pedig nagy előny. Hatalmas tengelytáv, nyúlánk formák, és minden bizonnyal rekordalacsony – vagy legalábbis azt megközelítő – légellenállási együttható teszi igazán futurisztikussá a formát. Mindemellett a továbbra is Thor kalapácsát mintázó, ám a Polestar saját képére formált első fényszórók és a hátsó traktus élén végigfutó lámpatestek tovább fokozzák a modernitást.

Látványos a hátsó rész, ahogy a normál szélvédő hiánya is - galéria

Ami meglepő lehet, az a hátsó szélvédő látszólagos elhagyása, amelyet valószínűleg egy kamerás visszapillantó helyettesít majd – bár ezen a ponton biztosan érik majd kritikák az autót. Az utastér valószínűleg szintén a Preceptet idézi majd a hatalmas központi kijelzővel és a végletekig letisztult formákkal.

Hiába kínai központú a konszerngazda Geely, a Polestar 5 fejlesztését leginkább az Egyesült Királyságban végzik. A cél világos: a Porsche Taycan, az Audi E-Tron GT és a Tesla Model S babérjaira törne az újdonság. Noha kívülről a galériában megtekinthető rajzokon már megcsodálhatjuk az autót, a bemutatót pontos időpontja egyelőre nem ismert, ráadásul először a Polestar 3 névre keresztelt SUV érkezése van betervezve idén októberre, majd 2023-ban a szintén SUV Polestar 4 mutatkozik majd be, így a Polestar 5 annak ellenére, hogy látszólag már készen áll, csak ezek után, valószínűleg 2024-ben jöhet.