A Polestar 1 gyártása hamarosan megszűnik, így az elektromos márka kínálata egyetlen tagúvá zsugorodik: a Polestar 2-re. Szerencsére ez csak átmeneti állapot lesz, hiszen még jövőre megjelenik a Polestar 3 (mint a következő generációs Volvo XC90 sportosabb változata), illetve 2023-ban jön a kupé-SUV Polestar 4. A legérdekesebb típusnak azonban a 2024-ban érkező Polestar 5, vagyis a Precept koncepció szériaváltozata ígérkezik.

A lassan két éve beharangozott modellel kapcsolatos első hírek a 15 hüvelykes érintőképernyő és az Android Automotive OS kettősét, továbbá a 12,5 colos műszercsoportot emelték ki. Néhány tipikusan figyelemfelkeltő, tömegtermelésben azonban csak (túl) drágán megvalósítható részlettel.

Nahum Escobedo, a Polestar fomratervezési vezetője magyarázza a vonalakat

A legutóbb bemutatott verzió nagyon hasonlít a kiállítási darabra, a legnagyobb különbség a B-oszlop, illetve a hagyományos visszapillantok visszatérése. Elhagyták a tetőbe szerelt LIDAR-t is, megtartották viszont a hatalmas panorámatetőt. A tanulmányautón fémmel helyettesítették a hátsó szélvédőt, és a képek alapján nem is esküdnénk meg a változásra.

Nem feltétlenül a végleges autót mutatják a felvételek, így nem meglepő módon az utastérbe sem kaptunk bepillantást. Kívülről csak az álló formátumú központi kijelző és a digitális műszeregység tűnik biztosnak – ezekkel a részletekkel úgymond a papírforma érvényesülne.

A cápák és a repülők jelentették az inspirációt

A hatalmas tengelytáv és a villanyautós platform nyújtotta sík padlólemez miatt várhatóan ugyancsak jó dolga lesz a két hátsó utasnak. A fejedelmi kényelmet középkonzollal fokozó kialakítás látványos ugyan, de a háromszemélyes kialakítás mégiscsak praktikusabb. Meglátjuk, lesz-e ötüléses verzió a természetesen (dupla) elektromotorral szerelt autóból.

Hiába kínai központú a konszerngazda Geely, a Polestar 5 fejlesztését leginkább az Egyesült Királyságban végzik. A cél világos: a Porsche Taycan, az Audi E-Tron GT és a Tesla Model S babérjaira tör a svéd autó.