A Lotus már nagyon készült első SUV-jának bemutatójára, ami egyben a márka második elektromos modellje is lesz az Evija hiperautó után. Az angolokat pedig úgy tűnik, hogy utolérte a formatervezési minták átka, ugyanis bár nincs már messze a bemutató – március végén esedékes –, az ausztrál hatóságoktól kikerültek a cikkben látható digitális rajzok, amelyek lényegében teljesen leleplezik az autót.

Azért némi fantáziára természetesen szükség van, ugyanis az igen összetett formák bizonyára jóval harmonikusabban mutatnak majd a valóságban, de az azért látszik, hogy a nagyjából Porsche Cayenne méretű, tehát igen nagy SUV tervezésekor a sportosság kiemelt szempont volt. Elöl valószínűleg kettős fényszórómegoldással találkozhatunk majd, hátul pedig a manapság igen divatos, az autó teljes hátulján végighúzódó fényív kapott helyet.

Sportos vonások, elektromos hajtáslánc - galéria

A tetőív természetesen sportosan ível lefelé, a keréktárcsák hatalmasak, és első ránézésre nem sok minden utal arra, hogy egy villanyos modellel van dolgunk – egy öblös V8-ast inkább képzelnénk a lemezek alá. Persze az olyan részletek, mint a kamerásnak tűnő külső visszapillantók, a rejtett kilincsek, vagy éppen a méretes hűtőrács hiánya azért árulkodnak, és biztosak lehetünk benne, hogy teljesítmény terén is egészen lenyűgöző lesz az újdonság.

Érdekesség még, hogy az autó tetején elöl és hátul is egy LiDAR, azaz lézeres érzékelő látható, ami igen fejlett vezetéstámogató rendszerekre utal – a lebegő, kétrészes hátsó légterelő egyébként látványos részlet, és lesz aktív, a csomagtérajtóból kiemelkedő „szárny” is. Ez ugyan már nem a képekből derül ki, de a Kínában készülő újdonság elektromos platformja akár 120 kWh-s akku befogadására is képes lesz, és természetesen szupergyors töltést is kínál majd.

Óriási lesz: nem éppen a Lotustól megszokott modell - galéria

Az összkerékhajtás magától értetődő, a teljesítményt pedig 600-700 lóerő körül várják – a 0-100-as sprint 3 másodperc körül lesz. A hivatalos bemutatóig egyébként már nem kell sokat várni: március 29-én leplezik le az angolok az autót, amely aztán 2022 második felében, de legkésőbb 2023 elején már a vásárlókhoz is eljut majd. Noha a Lotus szerencsére nem feledkezett meg eredeti filozófiájáról sem, a hatalmas, elektromos SUV azért igen nagy pálforduló a márka történetében, amitől sokat várnak – talán több új vásárlót vonzhat be, mint amennyi korábbi rajongót elijeszt.