Az elektromos autók környezettudatossága számos változó függvénye, és ez a komplexitás gyakran megosztja az autós társadalmat. A sportosság azonban egy másik műfaj, a lendületes formákat meglepően egységesen ítélik meg az autórajongók. Jól tudják ezt Stuttgartban is.
Mivel a villanyautók vásárlói is vágyhatnak fokozott (vizuális) dinamizmusra, a Mercedes-EQ nem is várakoztatja tovább sportos lelkű vevőit, és elhozta az EQC 400 4MATIC modell AMG Line kivitelét. A szépen kistafírozott sportverzió egyik könnyen megjegyezhető ismertetőjele a fekete paneles, kétlamellás hűtőrács.
Szélcsatornában formált ötküllős keréktárcsái 19 hüvelykes méretben készülnek, látványukat egy meglehetősen egyedi szürke fedőréteg fokozza. Alaposabb szemrevételezés után megállapíthatjuk, hogy az AMG Line kivitel hátsó lökhárítóját szélesebbre húzzák, valamint a hangsúlyosabb légbeömlők mellett funkcionális légterelőket is kap az újdonság.
A műszaki tartalom nem változik, csupán a megjelenés lesz más
Az utastérben nappa bőr borítású, lapított aljú kormánykerék, műbőr-szövet kombinációjú, nem mellesleg szürke kontrasztvarrásos sportülések, továbbá AMG-jelvényes szőnyegek gondoskodnak az energikus hangulatról. A csomagot a fém pedálok teszik teljessé.
A már korábban megismert hajtáslánccal érkezik a közepes SUV optikailag felpaprikázott verziója: a kétmotoros kialakítás 408 lóerős rendszerteljesítménnyel ruházza fel az autót, a norma szerinti hatótáv pedig a pontos specifikáció függvényében 421 és 462 kilométer között alakul, miközben a 80 kWh-s akkumulátor IONITY töltőállomásokon akár 40 perc alatt tele tölthető.
Az EQC AMG Line kivitele már megrendelhető a kereskedésekben. A szériában 11 kW-os töltési lehetőséget kínáló jármű első példányai májusban érkeznek az országba, így hamarosan már az utakon is találkozhatunk a 2019 nyarán bemutatott SUV legújabb variánsával.