A BMW Z4 lassan öt éve mutatkozott be, így megérett az idő egy modellfrissítésnek. A bajorok módszereit ismerve azonban nem számíthattunk nagy változásokra, és ez tulajdonképpen így is lett – talán még a megszokott módosításoknál is kevesebbet kapott meg a Z4. Nagy megújulásra persze nem volt szükség: a formák még mindig frissek, és ahogyan az lenni szokott, a BMW folyamatosan elérhetővé tette a legfrissebb technológiai és műszaki megoldásokat az autóhoz.
Ami a külcsínt illeti, az új színpaletta mindenképpen említésre méltó (főleg a képeken látható lila szín), ahogyan a friss 19 colos keréktárcsák is. A formák tekintetében a vesék új rácsozása, illetve az M csomag enyhén átszabott, és így talán egy fél fokkal még agresszívabb lökhárítója jelent észrevehető újdonságot – apropó, a 30i verzióhoz mostantól alapáron jár az M csomag.
Nincs sok újdonság, de a friss felnik és színek mutatósak - galéria
Ami az utasteret illeti, még ennyi változás sem történt belül, ahogy a motorpalettán sincs lényeges újdonság. Az alapot továbbra is a 20i jelenti 197 lóerővel és manuális váltóval, amit felárért nyolcas automatára cserélhetünk. Ez 6,8/6,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, és az egyetlen verzió, amely elérhető kézi váltóval – ez pedig azt is jelenti, hogy bár az azonos műszaki megoldásokat használó Supra kapott manuális szerkezetet, a Z4 M40i egyelőre nem fog.
A következő szint a 30i 258 lóerővel és 5,4 másodperces 0-100-as sprinttel, míg az M40i változat 340 tagú ménest és 4,3 szekundumos 0-100-at tud felmutatni. Sajnálatos, hogy Amerikában például az M40i már 387 tagú ménest számlál, ám Európában maradt 340 lóerő a csúcsteljesítmény. Technológiai fronton is naprakész volt már korábban is az autó, így itt sem igen találunk újdonságot.
Maradt a korábbi iDrive és a klímakonzol - ennek sokan örülnek
Sokan várhatták, hogy más modellek frissítéséhez hasonlóan a Z4 is megkaphatja a Curved Display műszeregység-multimédiás rendszer párost, ám jó eséllyel a sportos, szűkösebb elrendezés miatt nem lett volna egyszerű az új képernyőegyütteshez alakítani a műszerfalat – aminek persze sokan örülnek, hisz így maradt kiforrott iDrive és a klímakonzol is. Az árakról egyelőre nincs információ, de némi drágulásra biztosan számíthatunk.