A múlt heti Ateca frissítésből kimaradt egy fontos információ, de a Seat mai közleménye eloszlatta a kételyeket: továbbra is elérhető marad a Cupra Ateca, vagyis modell a 300 lóerős, 400 Nm nyomatékú változata. A kétliteres TSI motor erejét állandó összkerékhajtás közvetíti az útra, az erő beosztásáért hétsebességes duplakuplungos váltó felel - ahogyan azt megszokhattuk.

Nem meglepő módon a Cupra kivitel is megkapta a sima Ateca változtatásait. Átrajzolt LED-es fényszórók, a Formentor kupé-crossoveren már látott Cupra hűtőrácsok, nagyobb légbeömlő-nyílásokkal rendelkező lökhárítók, futófényes irányjelzőt adó hátsó LED-es lámpák, valamint rezes fényű 19 colos keréktárcsák jellemzik a frissített modellt.

Réz és fényes fekete kombinációját kapják a felnik

A belsőt illetően a 10,25 hüvelykes digitális műszerfal, a 9,2-es középső érintőképernyő, illetve az új bőrkormány jelentik az újdonságot.

Bár papíron nem változott a teljesítmény, a hajtásrendszer optimalizálásának köszönhetően az eddigieknél is gyorsabb a legsportosabb Ateca: 3 tizedes javulást követően mindössze 4,9 másodpercig tart a 0-100-as sprint. A csúcssebesség nem változott, 247 km/óránál ér véget a száguldás – köszönhetően a viszonylag nagy homlokfelületnek.

Szlovén-spanyol együttműködés: a Cupra Akrapovič kipufogórendszert kap

Rajtautomata, Akrapovič  kipufogó és adaptív lengéscsillapítás (DCC) minden Cupra Atecához jár, a 18 colos Brembo féktárcsák külön kérésre kerülhetnek az autó alá. A kormányzás rásegítését és a gázreakciókat igyekeztek úgy módosítani, hogy még több visszajelzést adjanak a sofőr számára.