A Volkswagen Golf sokak számára az autó szó illusztrációja is lehetne a szótárban, és hát valljuk be, valóban az egyik, ha nem a legikonikusabb típusról beszélünk az autóipar történetében – és ezt annak is be kell látnia, akinek a szívéhez nem áll közel a német kompakt. Jelenleg a nyolcadik generációját tapossa a modell, és bár sokak számára magától értetődő a Golf folytatása, most maga Thomas Schäfer, a Volkswagen vezetője rengette meg alapjaiban a típus jövőjét.

Noha korábban egyszer már hivatalos közleményben tudatta a Volkswagen, hogy több más modell mellett a Golfból is érkezik majd egy új generáció, ám ez még Schäfer úr hatalomátvétele – és az autóipart érintő egyre fokozódó kihívások megjelenése előtt – történt. Most azonban maga a vezető árulta el, hogy egyelőre nem kapott zöld utat a Golf IX fejlesztése, amiben mondanunk sem kell, az elektromos autózás térnyerése is szerepet kapott.

A környezetvédelmi normák egyre szigorúbbak, ahogyan haladunk az Európai Unió által 2035-re ígért teljes tiltásig – már, ami a belső égésű erőforrásokat illeti. Schäfer úr ennek kapcsán elárulta, hogy a legnagyobb problémát az ezen normák miatti megugró fejlesztési költségek okozzák, amelyek karöltve azzal a ténnyel, hogy a kilencedik generáció talán végig sem tud vinni egy teljes modellciklust, aránytalan drágulással jár, amelyet jó eséllyel a vásárlók sem lesznek hajlandók megfizetni – a vezető forintban kifejezve 1,2-2 millió forintos ugrásról beszélt, ami bizony valóban végzetes ugrás lehet a már most is igen ijesztő árakban (igaz, utóbbiakhoz hazánkban a forint gyengélkedése is hozzájárult).

Nincs kőbe vésve a modell sorsa

Az elektromos jövő tehát a Golf életében is visszaüthet, ami persze várható volt, és a kérdés talán sokkal inkább az lesz, hogy a Volkswagen most csupán a belső égésű variánsok búcsúzásáról beszél, vagy a villanykorszak beköszöntével magát a típusnevet is nyugdíjazná. Jelenleg ugyebár utóbbi felé tartunk, hiszen az ID.3 képében tulajdonképpen a Golf elektromos alternatíváját tisztelhetjük.

Ám kérdés, hogy a benzines és dízel kivitelek megszűnésével vajon a villanyos modellekhez kitalált ID arculat is leköszön majd, ezzel visszaadva a helyet a jól ismert, klasszikus típusneveknek, vagy esetleg az addigra már nagyjából 15 éves múlttal rendelkező betűpáros örökre kitúrja majd az olyan ikonikus típusjelöléseket, mint a Golf, a Polo vagy éppen a Passat – sajnos nekünk az a megérzésünk, hogy utóbbi lehetőség valósul majd meg. Mindenesetre a következő 1 év döntő lesz majd a Golf kilencedik generációja szempontjából, ám a Golf VIII modellfrissítése még csak most érkezik majd, így jó néhány évig még biztosan ott lesz majd a kínálatban a legendás kompakt.