A Ferrarinak nagyon jól sikerült titokban tartania, hogy egy valódi újdonsággal készül a Genfi Autószalonra, ugyanis egészen a pár napja megejtett bemutatóig gyakorlatilag semmilyen információ nem szivárgott ki a 488 GTB-t váltó újdonságról, ami az egyszerűbb F8 Tributo nevet kapta. Az autótól pedig pontosan azt kaptuk, amit várhattunk: erősebb hajtáslánc, továbbfejlesztett formák és fokozott menetteljesítmények elődjéhez képest.
Az alapformák és az arányok változatlansága okán szinte biztosak lehetünk benne, hogy a padlólemez maradt a régi, de a tervezők természetesen jócskán átrajzolták a 488-at. A sajtóanyag szerint az F8 egyfajta hidat képez majd az olaszok korábbi és jövőbeli formanyelve között, de az kétségtelen, hogy már első ránézésre is ízig vérig Ferrari a Tributo – kezdve a hosszúkás első és a négy kerek hátsó lámpától egészen a jellegzetes, középmotoros profilig.
Az F8 a híd a jelen és a jövő Ferrarijai között - galéria
Noha elsőre talán nem tűnik olyan nagynak, azért a 4611 mm-es hossz és az 1979 mm-es szélesség azért önmagáért beszél, az 1206 mm-es magasságról nem is beszélve. A Ferrarinak sikerült 40 kilogrammot spórolnia a 488-hoz képest, amivel mindössze 1,33 tonnát nyom a mérlegen az F8. Mindez főleg annak fényében lenyűgöző, hogy a 3,9 literes, duplaturbós V8-as a 488 Pista 720 lóerős teljesítményét hozza, ami 50 lóerős erősödést jelent a 488 GTB-hez képest – a csúcsnyomaték 770 Nm.
A 0-100-as sprint így 2,9 másodperc, de 200-ig sem kell több 7,8 szekundumnál, amely még a sportautók világában is kiemelkedőnek mondható – a végsebesség 340 km/h. Az utastérben is látszik, hogy inkább evolúciós a fejlődés: továbbra is teljes mértékben a pilótára fókuszálnak a kezelőszervek, de immár az utas elé is került egy kisebb érintőképernyő, és teljesen megújult a multimédiás szoftver is. A kormány leheletnyivel kisebb lett, ezzel is növelve a sportosságot és az agilitás érzését.
Evolúciós a fejlődés, de jóval modernebb lett - galéria
Természetesen minden egyéb téren is fejlődött az autó, így például 15 %-kal nagyobb leszorítóerőt produkál, miközben hatékonyságban is előre lépett. Az áthangolt futómű és a menetstabilizáló programok is fokozzák a tempót, miközben hétköznapi használatban is nagyobb komfortot ígér a Ferrari. Modern extrákból sincs hiány, habár egy ilyen autó volánjánál ülve ezek valószínűleg háttérbe szorulnak.
