A Ferrari 488 Pista a nevéhez hűen a versenypályához áll a legközelebb, de azért közúton is eszméletlen érzés lehet vele száguldozni közlekedni. Utóbbi szempontból emelheti az élményeket még magasabb szintre a legújabb változat: a Spider.
Plusz 100 kiló és plusz szellős élményekA Pista név magyarul kiolvasva elég viccesen hat, de olaszul azt jelenti pálya, így pedig érthető a választás, hiszen az újdonság bár használható lesz közúton, igazán jól a zárt aszfaltcsíkokon érzi majd magát. A Ferrari minden eddiginél agresszívabb elemeket használt fel: hatalmas nyílásokkal találkozhatunk az autó orrán, míg hátul jókora kipufogók és méretes diffúzor található – természetesen a karbon elemek sem maradtak el. Az új aerodinamikai elemeknek hála akár 20 %-kal nőtt a leszorítóerő a 488 GTB-hez képest. A mérnököknek 90 kilogrammot sikerült lefaragniuk a GTB-ről, így a Pista zárt tetővel mindössze 1280 kilogrammot nyom üresen. És a Spider? Sajnos csodák nincsenek, a zárható keménytetős kivitel plusz 100 kiló terhet cipel, igaz, így is minden, csak éppen nem lassú.
720 lóerő, 770 Nm nyomatékA 3,9 literes duplaturbós V8-as ugyanis 720 lóerőt bocsát a pilóta rendelkezésére, méghozzá csepet sem turbómotoros 8000-es fordulaton. A feltöltött motorokra jellemző nyomatéközön azért megvan: 3000-es fordulaton 7. fokozatban például 770 Nm-rel terheli a hajtást az egység - alacsonyabb fokozatokban a duplakuplungos automata váltó védelme érdekében ezt némileg lekorlátozza az elektronika. A 0-100-as sprint a plusz tömeg ellenére a nyitott változat esetében is 2,85 másodpercet vesz igénybe, de 200-ig már 4 tizedet jelent a plusz tömeg és légellenállás, de azért 8 szekundum alatt így is megvan a művelet. A végsebesség 340 km/h.
Nem csak profiknak ajánlja a FerrariA vezetési élményt azt hiszem, senki nem kérdőjelezheti meg, amihez a még vadabb hangaláfestés is hozzájárul. A Ferrari azt ígéri, hogy nem csak a profi pilóták tudják majd kiautózni az autóban rejlő potenciált, ugyanis a cél az volt, hogy mindenki számára a lehető legnagyobb élményt biztosítják. Ezt többek között olyan rendszerek teszik lehetségessé, mint a E-Diff3-at, az F1-Trac-et, az SCM felfüggesztést és a világelső FDE rendszert összefogó SSC 6.0. Ezek egyébként az elképesztően fejlett menetstabilizálót, az állítható futóművet és egy különleges, teljesen új lehetőséget foglal magában az FDE képében, amely a világon először automatikusan képes állítani a fékerőt a féknyergekben.
Az utastérben nincs meglepetés: karbon és Alcantara mindenfelé, és amit csak lehet kiraktak az olaszok az autóból – persze azért néhány komfortot biztosító elem maradt. Sportülések, sportkormány és a különleges változat neve is feltűnik a teljesen személyre szabható környezetben.
Az újdonságot elsőként a Pebble Beach Concours d'Elegance rendezvényen állította ki a Ferrari, ahol minden bizonnyal sok megrendelés is érkezett a potens Spiderre, annak dacára, hogy hozzávetőlegesen nettó 100 millió forintnyi valutát kell érte átutalni a lovacskás gyártónak.



