A Mazda CX-60 márciusi bemutatkozása alkalmával a japánok nem tették egyértelművé, hogy Európában kizárólag az akkor megismert konnektoros hibrid hajtáslánc lesz-e elérhető, vagy esetleg megkapjuk a gyáriak új fejlesztésű hathengeres benzines és dízel motorjait is. Noha egyelőre talány, hogy hozzánk is eljutnak-e a prémium irányba nyitó hajtásláncok, de a Mazda most végre felfedte, hogy mire képes hathengeres dízelmotorja – a benzines képességeit egyelőre még mindig titokban tartják.
A 3,3 literes hathengeres dízelmotor pontos adataira a japán verziója bemutatója során derült fény, ami egyrészt talán kételyeket vethet fel, hogy elérhető lesz-e Európában a motor, másrészt pedig megeshet, hogy ha lesz is, némileg eltérő számokat produkál majd – bár utóbbi esetben nagyon kis eltérésekkel számolhatunk, így mindenképpen érdekes, hogy mit hoztak ki az erőforrásból a japán mérnökök.
Egyelőre nem tudni, hogy mi is megkapjuk-e a hathengereseket
Noha korábban csak egy 48 V-os lágy hibrid rendszerrel támogatott verzióról volt szó – és ha lesz nálunk, ide biztosan csak az jut majd el –, de kiderült, hogy tisztán belső égésű változatban is elkészítette a motort a Mazda, ami így 231 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot biztosít a pilóta számára. A 48 V-os verzió elektromotorja 17 lóerővel és 153 Nm-es nyomatékkal száll be a buliba, de az összteljesítményt természetesen nem csupán egy egyszerű összeadással kapjuk meg, hiszen annál bonyolultabb a szerkezet.
Lóerők tekintetében 251 tagú ménessel számolhatunk, míg a maximális nyomaték 550 Nm. Míg a tisztán dízel változathoz nem kaptunk erről információt, addig az erősebb, 48 V-os verzió 0-100-as sprintje 7,3 másodperc, végsebessége pedig 220 km/h. Egyébként mindkét változatban a konnektoros hibrid esetében már megismert, új fejlesztésű nyolcfokozatú automata váltó gondoskodik az erőátvitelről, és mind a négy kerék felé továbbítja a teljesítményt.
Prémiumhoz méltó megoldásokat kapott belül - a Mazda ehhez eddig is értett
A prémium ellenlábasokra rápillantva azért láthatunk némi lemaradást, hiszen például a BMW X3 háromliteres, hathengeres verziója 286 lovas, a 0-100-at pedig mindössze 5,4 szekundum alatt képes letudni. Noha a teljesítmény terén még nem is feltűnő a különbség, de az erő leadása kétségtelenül jobban megy a BMW-nek, hiszen a 31 lóerős teljesítménytöbblet azért nem indokolná az 1,9 másodperccel jobb gyorsulást.
A dízel Mazda CX-60 számai miatt azért nem kell szégyenkeznie a japánoknak, míg a konnektoros hibrid verzióról korábbi bemutatónkban olvashatnak. Az új SUV már ősszel az utakon lesz, így hamarosan az árakra is fény derül majd, de ne számítsunk olcsóságra.