Vége a várakozásnak: a Mazda végre leleplezte új korszakának első modelljét, amely vadonatúj, alapból hátsókerékhajtású platformjával, izmos konnektoros hibrid rendszerével és egészen finom megoldásaival kíván feljebb lépni a ranglétrán – a Mazda célja nem más, mint a prémium szegmens, legalábbis hosszabb távon. Bemutatkozott tehát a vadonatúj CX-60 – nézzük, mit tud.

Első ránézésre nem hoz forradalmat az újdonság, amely a Mazda jól megszokott formanyelvét kapta meg, néhány új elemmel, mint kisebbre szabott főfényszórók és a különálló LED-es nappali menetfények, melyek egészen a hűtőrácsig húzódnak. Hátul is ismerősek a formák, de az autó közepe felé behúzott fényszórók jóval komolyabb kiállást adnak az újdonságnak.

Ismerős vonások, de mégis tekintélyesebb megjelenés - galéria

Van azonban, ami még nagyobb hatással lehet a CX-60 által tett első benyomásra, ez pedig az új, alapból hátsókerékhajtású platformból adódó sajátos, mondhatni prémiumos arányok. A vizuális súlypont látszólag szinte teljesen hátra került, a géptető pedig látványosan hosszúra nyúlik – persze a méretes, szögletes kipufogók is komolyabb hatást keltenek. A saját tömeg egyébként a 75 kilós vezetővel és 90 százalékra töltött üzemanyag-tartállyal – ami egyébként 50 literes – 2055 és 2070 kilogramm között van. Ez persze a konnektoros hibrid hajtáslánc extra tömegének is betudható.

A képek alapján – legalábbis szerintem – egy igen nagy autóval van dolgunk, de nézzük a számokat: 4745 milliméteres hosszával, 1890 milliméteres szélességével, 1670 milliméteres magasságával és 2870 milliméteres tengelytávolságával nem kifejezetten óriási a CX-60, de így is jó pár centivel túltesz az közepes méretű prémium SUV-okon, mint az Audi Q5 vagy a BMW X3. Mindenesetre a vásárlók nyolc színből, valamint 18 és 20 colos keréktárcsák sorából válogathatnak majd.

Az arányoknál van a turpisság - galéria

Az utastérben is folytatódott a felfelé kapaszkodás: a formák ugyan nagyon ismerősek lehetnek, és igazán hálásak lehetünk a Mazdának, hogy megőrizték a klasszikus klímapanelt is – habár a prémium szegmenshez talán már kissé ódivatúnak hat, még ha szeretjük is –, de az anyagminőség és a részletekre való odafigyelés tovább javult. Ránézésre is igazán finom, különleges matériákkal dolgoztak, ráadásul egészen egyedi megoldásokat is alkalmaztak, például a műszerfal varrásánál.

A klasszikus klímapanelt azért ellensúlyozza modernitás szempontjából a hatalmas, 12,3 colos digitális műszeregység és az óriási – a CX-30-ban helyet kapó egységnél háromszor nagyobb – head-up kijelző. Természetesen számtalan vezetéstámogató és biztonsági rendszert is felsorakoztat az autó – kezdve a félig önvezető rendszertől a gyalogoskat és bicikliseket is felismerő vészfékrendszeren át a holttérfigyelőig – , de többek között képes arra is, hogy kamerás érzékelés alapján beállítsa a vezető számára az ülés, a kormány, a head-up kijelző és a visszapillantók pozícióját. A csomagtér a maga 570 literes értékével bőven elegendő helyet kínálhat, a hátsó üléstámlákat ledöntve pedig akár 1726 liternyi helyünk is lehet.

Az utastér minősége már eddig is kiváló volt, most műszakilag is szeretnének feljebb lépni

Ami a hajtásláncokat illeti: első körben egy konnektoros hibrid rendszerrel érkezett meg a CX-60, amely a már ismerős, 192 lóerős, 2,5 literes, szívó négyhengeres SKYACTIV-G motort használja, és egy 136 lóerős elektromotor támogatásával 328 lóerős összteljesítményt és 500 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít. A rendszer része egyébként egy 17,8 kWh-s akku, amit legfeljebb 7,2 kW-tal tölthető, és papíron 63 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít.

Ezzel a katalógus szerint 1,5 literes átlagfogyasztásra is képes lehet az autó, miközben 5,8 másodperc alatt el tudja érni a 100 km/h-s tempót, és meg sem áll az elektronikusan korlátozott 200 km/h-s végsebességig. A jövőben két hathengeres motorral is elérhető lesz újdonság: az egyik 3,3 literes dízel, a másik pedig egy háromliteres benzines lesz, és mindkettőt támogatja majd egy 48 Voltos lágy hibrid rendszer – ezeknek a teljesítményét azonban egyelőre nem ismerjük.

Azért belül is tudták még cifrázni - galéria

Azt viszont már tudjuk, hogy minden CX-60 verzióban egy új, nyolcfokozatú automata váltó kap szerepet, és az összkerékhajtás is alapáron jár. Elöl egyébként kettős keresztlengőkaros, hátul pedig multilink futóművet kapott az autó, és a gyáriak ígérete szerint minden helyzetben kiszámítható és jól irányítható marad az autó – persze a kiváló kényelem mellett. A vontatási kapacitása 2,5 tonna.

Az autó ára egyelőre nem ismert, de ne legyenek kétségeink, hogy a Mazda kínálatának legdrágább tagja lesz, már csak a konnektoros hibrid hajtáslánc okán is. Ez egyelőre csak egy durva számítás, de az angliai árak alapján nagyjából 18-20 milliós alapárral számolhatunk, a legdrágább kivitel pedig nagyjából 2 milliós felárral érkezhet majd meg – de könnyen megeshet, hogy ennél durvább számokkal találkozhatunk majd. Mindenesetre ősszel már az utakon lesz az autó, így hamarosan fény derül majd az árlistára is.