A Jeep Wrangler mindig is potens és kívánatos kalandor, valódi és komoly 4x4 tulajdonságokkal bíró terepjáró volt, amit szerencsére még nem sikerült agyoncsapnia az emissziós szigorítások pörölyének. Persze annyi biztos, hogy a 2022-es modellévre frissített modell Európában már kizárólag a 4xe konnektorról is tölthető hibrid hajtáslánccal lesz elérhető.
A frissítéssel a kozmetikai változások mellé persze újdonságok is jöttek, a Wrangler biztonsági funkciókkal, új színekkel és a mobiltelefonok ellenálló üveglapjairól ismert Gorilla Glass szélvédővel gazdagodott, a nyitható tetőt pedig a Mopar álmodta meg. A Wrangler 4xe egyébiránt tavaly mutatkozott be az ikonikus típus első elektromos hajtást is tudó, persze lényegében hibrid változataként.
Belül is frissült picit a nagy tudású terepes
Míg az Olaszországban készülő Renegade és a Compass 4xe PHEV-ekbe 1,3 literes négyhengeres kerül, addig esetünkben a plug-in hajtáslánc egy kétliteres, négyhengeres benzinmotorból, valamint két elektromos hajtóegységből épül fel, de egy nyolcgangos automataváltó is része a rendszernek. A hátsó ülések mögé épített akkumulátor 17 kWh-s kapacitást tud és 3 órát tart feltölteni a 7,4 kW teljesítményű fedélzeti töltőt kihasználva. A 400V-os akkucsomagról tudni lehet, hogy 96 cellás lítiumion egység, amely nikkel-mangán-kobalt grafit vegyületet használ. Mindez 50 km elektromos hatótávot szavatol és 6,4 szekundumos 0-100-ra teszi képessé a Wranglert.
A kombinált teljesítmény 380 lóerő, ami mellé pontosan 637 Nm eredő nyomatékot kapunk. A benzinmotor kis tehetetlenségű turbófeltöltőjét közvetlenül a hengerfejhez építik be, külön hűtőkört kapott a feltöltő, a beszívott levegő és a fojtószelepház. A hagyományos generátort integrált és szintén hűtött egységgel helyettesítik, 12V-os indítómotort egyáltalán nem használ a Jeep Wrangler 4xe. Mondanunk sem kell, az alumínium házba csomagolt akkupakk szintén hűthető és fűthető.
Európa már csak plug-in modellváltozatot kap
A sebességváltóház elején találjuk a másik villanymotort, ezzel pedig a hagyományos automataváltók nyomatékváltó egységét váltják ki. Az elektromotor és a benzines erőforrás közötti tengelykapcsoló oldásával történik a tiszta elektromos hajtás. Zárt tengelykapcsoló mellett megvalósul a szinergia, és a motorok ereje a váltóban egyesül.
Az összes elektromos szerelvény tömített és teljesen vízálló, így a gázlómélység tekintélyes 76 cm. Az elektromos terepezés egy egészen újszerű élményt ad az utasoknak. A hasmagasság 27,4 cm, az első terepszög 44 fok, a hátsó pedig 35,6. A 17 hüvelykes felnikre húzott 33 colos terepabroncsok alapáron járnak a Rubiconhoz.
Új extra az első utasok számára
A professzionális terepezéshez a Wrangler Trail esetében további segítséget ad a Select-Trac és a Rock-Trac rendszer, mindemellett Dana tengelyek, Tru-Lok elektronikus diffizár és Trac-Lok sperrdiffi, mi több, elektronikusan oldható stabilizátor is foglaltatik a csomagban. Ehhez jön még a Gorilla Glass szélvédő a Sahara felszereltséghez opcionálisan, a csúcsot képező Rubicon szinthez szériaként.
A Wrangler egyébként háromrészes, fényezett keménytetővel vagy vászontetővel is elérhető, amely lehetőségeket előbbi esetében az új Sunrider Flip Top egészít ki – ekkor a tető első fele nyitható, így az első sor utasai számára adott a szabadság érzése. Odabenn egyébként immáron a 8.4 hüvelyk képátlójú érintőpanel és rajta az Uconnect rendszer dolgozik (My Assistant, My Car, My Remote és My eCharge).
50 km-t tud villannyal a Wrangler 4xe
A biztonsági arzenál automatikus távfény asszisztenst, ütközésmegelőző riasztást és féksegédet, megállási funkcióval rendelkező adaptív tempomatot, holttérfigyelőt, hátsó keresztforgalom-figyelőt és parkasszisztenst foglal magába. A Jeep ráadásul már decemberben a frissített modellekre veszi fel a rendeléseket.