A Lamborghini Countach idén ünnepli bemutatásának 50. évfordulóját. A félévszázados jubileumot az olaszok már megünnepelték a legendás modell modernkori átiratának bemutatásával, ám úgy gondolták, hogy a legfrissebb Countach mellett a gyökerekhez is vissza kell nyúlniuk, így úgy döntöttek, restaurálják az eredeti, 1971-es LP 500 prototípust, amelyet a Genfi Autószalonra készített a Lamborghini, így bemutatva a nagyközönségnek az ikonikus típust.

Az olaszoknak azonban nem volt könnyű dolga, ugyanis 1974-ben egy törésteszt kedvéért beáldozták a prototípust, így gyakorlatilag a nulláról kellett kezdeni a Lamborghini gyári restauráló csapatának, akik a Polo Storico névre hallgatnak. Azért mielőtt azt gondolnánk, hogy teljesen öncélú volt a felújítás, érdemes leszögezni, hogy egy a gyáriak számára igen fontos ügyfél megrendelésére álltak neki a munkának, bár arról nem szól a fáma, hogy ki lehet a sejtelmes autógyűjtő, aki már 2017-ben felvette a kapcsolatot a gyáriakkal.

Nem kell Lamborghini vagy veterán rajongónak lenni...

Innentől kezdve valószínűleg már gyorsan összerakták a képet a gyáriak, hogy a felújítás befejezését össze kell hozni a típus bemutatkozásának 50. évfordulójával. Mindenesetre több mint 25 ezer órányi munkát fektettek az autóba, ami egy emberre vetítve közel 2 évnyi és 11 hónapnyi megszakítás nélküli munkát jelent. A helyreállítás során kiváló minőségű utángyártott és használt alkatrészeket is használtak, de volt olyan elem, amelyet le kellett gyártania az olaszoknak – gondolhatjuk, hogy nem volt olcsó mulatság a restauráció.

Olyannyira odafigyeltek a részletekre a gyáriak, hogy még a Cinturato CN12 gumiabroncs replikáját is elkészíttették a Pirellivel. Ez egyébként nem volt újdonság a gumigyártónak, ugyanis a Pirellinek van egy olyan programja, aminek keretein belül 1930 és 2000 között készült klasszikus abroncsokat készítenek el újra, ugyanazzal a megjelenéssel és mintázattal, de modern keverékből.

...de a Countach igazi legenda - galéria

50 év bizony sok idő, és még a Lemborghininek sem volt meg minden, amire szükségük lehet a tökéletes restauráláshoz, így például a pontos méretek kialakítása okán a végül 1974-ben piacra került végleges verzió, az LP 400 háromdimenziós szkennelésére volt szükség. A legendás vonalak pontos újraalkotására pedig 2000 órát szántak a Polo Storico szakemberei. A színnel kevesebb volt a gond, ugyanis a gyáriak archívumában megtalálták a Giallo Fly Speciale névre keresztelt sárga árnyalat leírását.

Azt persze nem árulták el, hogy pontosan mennyibe is került a teljes felújítás, de egy pillanatig se legyen kétségünk, hogy a rejtélyes gyűjtő jóval nagyobb összeget szurkolt le a Lamborghini számára, mint a modernkori Countach közel 820 millió forintos ára – biztosak lehetünk benne, hogy milliárdos nagyságrendről beszélünk, még úgy is, hogy a Lamborghininek egyébként kapóra jött a legendás típus felújításának időzítése.