A Honda első, kínai piacra szánt elektromos autója, és/vagy a HR-V elektromos utóda: reális esély van rá, hogy mindkét jellemzés illik a tegnap bemutatott Honda SUV e:prototype-ra. Állítólag már jövőre megkezdődik az SUV e forgalmazása, ezzel a japánok ötéves tervének első szereplője lesz. A bejelentés szerint összesen 10 elektromos modellt mutatnak be a következő években Kínában, vagyis ennek az SUV-nek kell kitaposni az utat a később érkező testvérek előtt.

A Hondánál a nyakunkon lihegő 2022-es bevezetési időpont ellenére sem fárasztják a népet műszaki adatokkal. A HR-V-s alapok mindenesetre adottnak tűnnek, a legmarkánsabb különbséget az elektromos autók többségéhez hasonlóan hiányzó hűtőrács jelenti.

Az utóbbi idők Hondáihoz képest egészen letisztultak a karosszéria

Azt tudjuk, hogy a Honda lassan minden európai modelljébe szerel villanymotort, másrészt az is igaz, hogy az egyetlen elektromos autójuk jelenleg az e. Így elvileg bőven lenne hely egy emelt hasú, belsőégésű motor nélküli modellnek is.

A SUV e:prototype dinamikus, mégis finom gyorsulásra lehet képes, miközben a sofőr érezheti a vezetés örömét – így fogalmaznak a gyáriak; mi pedig itt jegyezzük meg, hogy reményeink szerint a mérnökök ügyesebbek, mint a marketinges kollégák.

Ha nincs benzinmotor, nincs szükség a hűtőrácsra sem

A tanulmányautót a Honda Connect legfrissebb verziójával demózzák, ami a lassan alapelvárásként kezelt távoli szoftverfrissítés mellett hangvezérlésre is képes.

A Honda előszeretettel játssza el, hogy tanulmányautóként emlegeti a szinte teljesen szériaérett modelleket, talán ezúttal is ez a helyzet. Egy európai szemmel is könnyen emészthető forma a talán legdivatosabb kategóriában (elektromos crossover) komoly sikerekre számíthatna – feltéve persze, ha mindez megfelelő műszaki tartalommal és nem túlzó árral párosul. Talán hamarosan ez utóbbiakra is fény derül.