Az Abarth életben maradása nagyban függ attól, hogy a vásárlók hogyan fogadják majd az elektromos modelleket. Ez pedig hamarosan kiderülhet, hiszen bemutatkozott a skorpiós márka első tisztán elektromos modellje, amely természetesen az új generációs 500-as alapjain nyugszik. Az aprócska modell az Abarth számára kétségtelenül a legfontosabb típus, hiszen eladásaik túlnyomó részét az 500-as korábbi generációjának benzines változatai teszik ki. Lássuk hát, hogy villanyos fronton mit értek el a gyáriak.
Ami a külcsínt illeti, némileg meg volt kötve az Abarth tervezőinek keze, hiszen az elektromos modellek igen csekély hűtésigénye okán a hűtőrácsokkal és légbeömlőkkel való játszadozás nem jöhetett szóba, illetve ezek erőltetése nagyon művi hatást keltett volna. Hátul pedig a kipufogók hiány okoz fájó űrt, hiszen az Abarth 500-asoknál minden esetben sokat dobtak az összképen a mutatós kidörgők.
A mutatós kipufogók elvesztése fájó pont, a színnel próbáltak kompenzálni
A tervezők azért igyekeztek, és természetesen sikerült is felpaprikázniuk némileg az elektromos apróságot, amit egy egészen rikító fényezéssel igyekeztek megkoronázni – az Abarth feliratokról és az elektromos hajtásláncra utaló egyedi skorpió logókról nem is beszélve. Az utastérben maradtak a jól bevált megoldások: látványos sportülések, finom, ugyanakkor vérpezsdítő anyagválasztás és mutatós sportkormány biztosítják a sportos hangulatot.
Természetesen szoftveresen is igyekeztek belehúzni az Abarthnál, ha már egy elektromos modellről beszélünk, és a digitális műszeregység kapott egyedi grafikákat és témákat, amelyekről természetesen az összes hasznos információt leolvashatjuk – és persze ugyanígy a multimédiás rendszer sem maradt érintetlen.
A hangulat kifejezetten sportos, de ezt is vártuk - galéria
Nézzük azonban a hajtásláncot: az Abarth 500-asokra jellemző vérpezsdítő dallamokról ezúttal le kell mondanunk – bár hanggenerátor lesz, de szerencsére kikapcsolható –, és teljesítmény tekintetében sem rugaszkodtak el a földtől a mérnökök, hiszen az alapból 118 lóerős kisautó elektromotorja a sportosabb kivitelben 155 lóerőt teljesít – a 235 Nm-es nyomaték pedig 15 Nm-es növekedést jelent.
Egy ekkora autóban persze ez is bőven elegendő egy 7 másodperces 0-100-as sprinthez, de az talán még fontosabb, hogy az elektromotor azonnal ébredő nyomatékának hála még sebesebbnek érezhetjük az autót, amikor a gázra taposunk. Noha az elektromos újdonság 10 lóerővel gyengébb a benzines 595-nél, a gyáriak ígérete szerint mégis az 500e átirata lesz gyorsabb, köszönhetően a jobb súlyeolszlásnak, az előbb már említett azonnali nyomatéknak és a nagyobb tengelytávnak.
Az alap Fiat 500e is vérpezsdítő, de az Abarth még egyet tekert rajta - galéria
Az akku 42 kWh-s mérete ugyan változatlan marad a normál Fiat 500e-hez képest, ugyanakkor az Abarth gyorsabb, immár akár 85 kW-os töltést biztosít, amivel a viszonylag kis egységbe kevesebb, mint 5 perc alatt akár 40 kilométernyi hatótávot lehet pumpálni, míg a teljes feltöltés nagyjából 31 perc – ráadásul a 85 kW infrastrukturális szempontból is elérhetőbb.
Ami érdekes, hogy a futóműről nem esett szó, holott azt várnánk, hogy jóval keményebb lett az Abarth verzió, mint a Fiat. Nos, azt nem tudjuk, hogy hozzányúltak-e, azt ellenben közzétették, hogy a Misto Alfa pályán egy másodperccel gyorsabb tud lenni az autó, mint a legvadabb, jóval erősebb, kifejezetten a gyorsaságra kihegyezett benzines testvére, a 695. A pontos árról és a bevezetés dátumáról egyelőre nem tudni, de bizonyára szabad szemmel is jól látható felára lesz a Fiat verzióhoz képest az Abarthnak, az első példányok pedig jövőre érkezhetnek majd meg gazdáikhoz.