A Peugeot már a bemutatók alkalmával elárulta, hogy a 3008 és a vadonatúj 508 konnektoros hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. A pillanat pedig végre elérkezett, ugyanis az oroszlánosok nem is egy, hanem rögtön kétféle hibridet mutattak be a 3008-hoz, és ezzel egyébként az eddig hiányzó összkerékhajtás problémáját is megoldották – az 508-hoz csak az egyik, kizárólag elsőkerekes verzió lesz elérhető.

Az összkerekes kivitel HYBRID4 néven kerül majd forgalomba a 3008 lemezei alatt, és kizárólag a csúcsot jelentő GT verzióban lesz elérhető. A rendszer egy 200 lóerős benzines és két, egyenként 110 lóerős elektromotorból áll – míg a belső égésű egység és az egyik villanymotor csak az első, addig a másik szinkronmotor csak a hátsó kerekeket hajtja. Az összeköttetést egy nyolcfokozatú automata váltó biztosítja, és bár a számok alapján jóval nagyobb összteljesítményt várhatnánk, „csak” 300 lóerőt kapunk, de ez is elég arra, hogy a 3008-at 6,5 másodperc alatt 100-ra gyorsítsa.

A kompakt crossoverek mezőnyében szinte egyedülálló - galéria

A gyáriak ígérete szerint 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávot – a szigorúbb WLTP norma szerint – egy 13,2 kWh-s akkumulátor biztosítja, melyet a franciák ígérete szerint a gyári falitöltőt használva akár 1 óra 45 perc alatt feltölt, de a legrosszabb esetben is maximum 7 óra kell neki. A 3008-hoz is elérhető lesz a normál HYBRID változat, amelyben egy 180 lovas benzinmotor és egy 110 lovas elektromotor hajtja kizárólag az első kerekeket, így kiadva a 225 lóerős összteljesítményt. Ebben a verzióban egy kisebb 11,8 kWh-s akkumulátor található, ami nagyjából 40 tisztán elektromos kilométer megtételére lesz elég.

Az 508 csak elsőkerékhajtással lesz elérhető - galéria

Az 508-ba és az 508 SW-be pedig csak utóbbi kerül be, tehát 225 lóerős összteljesítménnyel, 11,8 kWh-s akkumulátorral és 40 kilométeres elektromos hatótávval számolhatunk a középkategóriás esetében. A Peugeotnak a tudatos tervezésnek köszönhetően nem kellett kompromisszumot kötnie, így például a csomagtérből és az utastérből egyetlen centi helyet sem kellett elvenniük. A hibrid 508-asok egyébként Allure, GT Line és GT változatban lesznek elérhetők – tehát a magasabb felszereltségi szinteken.

A hibrid verziókban természetesen új opciók is megtalálhatók lesznek – és ez igaz a 3008-ra és az 508-ra is –, így például egy új üzemmódválasztó, kifejezetten ezekhez a verziókhoz kialakított menüpontok és kijelzők és egyéb hasonló megoldások. A vezető így kiválaszthatja majd, hogy takarékoskondi szeretne az akku töltöttségével, tisztán elektromosan szeretne haladni, amíg csak lehet – erre egyébként 135 km/h-ig lesznek képesek az újdonságok –, vagy éppen a teljesítményt szeretné maximalizálni. Természetesen visszatöltésre is képesek lesznek az autók, köszönhetően többek között az új fékrendszereknek, míg az e-SAVE funkcióval azt is beállíthatjuk majd, hogy mennyi elektromos hatótávot szeretnénk megőrizni a későbbiekre.

Belül nem sok minden árulkodik majd - galéria

Az újdonságokat ugyan bemutatta a Peugoet, de 2019 második negyedévéig még várnunk kell arra, hogy megvásárolhassuk őket. Mindenesetre már ez is egy nagy lépés, hiszen a mainstream, azaz nem prémium gyártók között nem túl sokan kínálnak hasonló lehetőséget – főleg a kompakt crossoverek mezőnyében.