A vadonatúj Peugeot 508 még februárban mutatkozott be a nagyközönségnek, és bár azóta nem sokat hallottunk róla, reméljük hamarosan a piaci bevezetés is megkezdődik. Addig is azonban az oroszlános márka nem szeretné, hogy feledésbe merüljön az új filozófia alapján elkészült középkategóriás, így most leleplezték a puttonyos, avagy a franciák nyelvén szólva SW változatot is.
Jól áll a puttony az 508-nak - galériaAhogyan az ilyenkor lenni szokott, a B-oszloptól előre szemből legfeljebb a tetősínek árulkodnak róla, hogy nem a lépcsőshátú verzióval van dolgunk. A hátsó ajtóktól hátrafelé azonban egy kifejezetten dinamikus és látványos kombi tárul elénk. A középkategóriában nem ritka, hogy a kombik olykor még mutatósabbak is, mint szedán változatok, és bár ez természetesen szubjektív terep, szerintünk az 508 SW-nek sincs szégyellnivalója – sőt, az olyan részletek, mint a keret nélküli ablakok, igazán egyedivé teszik a kombik között.
A szépen elnyújtott tetőív és a hátsó traktus is kifejezetten dinamikusra sikerült a franciáknak, és a kombin is legalább olyan jól állnak a fekete elemmel összekötött, háromdimenziós hatást keltő fényszórók. A puttony mindössze 3 centimétert nyújt az 508-ason, aminek 4,78 méteres hossza így is igazán kompaktnak mondható a kategórián belül, ahogyan az 1,42 méteres magasság is az átlag alatt van – de a franciáknak új filozófiájának pontosan ez is a célja.
Igazán egyedi a keret nélküli ablak egy kombinAz utastérben gyakorlatilag semmilyen változás nem tapasztalható az ötajtós verzióhoz képet, így ugyanaz a mutatós, a fényképek alapján kiváló anyagból építkező és modern környezet vár minket az SW-ben is – legfeljebb a hátsó fejtér nőhetett meg kissé. Természetesen az olyan modern funkciók sem maradtak ki, mint az Android Auto és az Apple CarPlay, de az úgynevezett Amplify megoldás is érdekes lehet, amely a hangbeállítások, az ülések masszázsfunkciója, a hangulatvilágítás és a vezetési mód segítségével képes az egész autó hangulatvilágát befolyásolni. A csomagtér a szedánhoz képest 43 literrel nagyobb, így alapból 530 literes, a padló alatti rekesszel együtt pedig 560 literes. A hátsó üléstámlákat akár a csomagtérből is gombnyomásra ledöntve 1780 literes űrt teremthetünk.
A jól megszokott vezetéstámogató és biztonsági rendszerek mellett – mint például a vészfékrendszer, a sávtartó, a fáradtságérzékelő, az automatikus fényszóró, a behajtani tilost is ismerő táblafelismerő, a holttérfigyelő, az adaptív tempomat vagy éppen a félig önvezető rendszer – egy a prémiumok innen újdonságnak számító opció is megjelent, méghozzá az éjjellátó rendszer képében. Utóbbi a digitális műszerfalon jeleníti meg a képet, és rossz fényviszonyok között képes érzékelni a képbe kerülő élőlényeket. Ezek mellett 360 fokos kamerarendszer és automatikus parkolóasszisztens is elérhető, míg a komfortot és a luxust masszázsfunkció, vezeték nélküli telefontöltő online szolgáltatásokra is képes navigációs rendszer, akár nappabőrrel vagy Alcantarával borított AGR minősítésű ülések és Focal prémium hangrendszer fokozza.
A képek alapján már-már prémiumos az utastérA motorpaletta is megegyezik az ötajtóssal, így ezúttal is a PSA jól ismert egységeivel találkozhatunk majd. Benzinesből kezdetben kétféle változat lesz elérhető, és mindkettő az 1,6 literes THP szerkezetet veszi alapul. Míg az egyik 180 lóerővel, addig a másik 225 tagú ménessel áll majd a vásárlók rendelkezésére – utóbbi lesz a GT változat. Dízelfronton az új 1,5 literes és a korábbi kétliteres BlueHDi kerül beépítésre, méghozzá 130, 160 és 180 lóerővel felvértezve. Az egész palettáról egyedül a 130 lovas dízel lesz alapból hatfokozatú manuális váltóval szerelve, de felárért ehhez is elérhető lesz a PSA nyolcfokozatú automatája, ami a többi egységhez alapáron jár. Később konnektoros hibrid is csatlakozik majd a palettához, 50 kilométeres elektromos hatótávval.
A megfelelő vezetési élményt elöl MacPherson, hátul pedig multilink felfüggesztés biztosítja majd, de egy új hegesztési technikának köszönhetően nagyobb merevséget is ígérnek a franciák. A benzinesekhez alapáron jár az elektronikusan állítható futómű is, de felárért a kétliteres dízelekhez is megrendelhetjük majd ezt az opciót. Az újdonság valószínűleg egyszerre, vagy legalábbis nem sokkal az ötajtós után jut majd el a kereskedésekbe, ám az árakról egyelőre még korai lenne beszélni – mi azonban bízunk abban, hogy a Peugeot jó áron tudja majd kínálni az autót.



