A gyártók gyakran folyamodnak számunkra nehezen elfogadható eljáráshoz, így tett ezúttal a BMW is. A prominens Villa d’Este autós fesztiválon ugyanis ezúttal is veszett kívánatos tanulmányt mutattak be a bajorok, amivel csak egyetlen probléma van: vélhetően sosem kerül szériagyártásba, hiszen jó esetben is csupán néhány tíz darab készülhet majd belőle..
A Comói tó partján megrendezésre kerülő éves show a német gyártónak köszönhetően 2023-ban is emlékezetes maradt. Tavaly az 1970-es Bertone Garmisch koncepciót megidéző M4 CSL vitte a prímet, idén pedig a Z4 shooting brake változata vonzotta magára a figyelmet, amely a kétüléses kabrióból varázsolt kupé-sportkombi stílusban brillírozott, nem is kicsit rímelve a Z3 M Coupéra, amely a ’90-es években volt vágyak tárgya…és persze ma is az.
Igazán kívánatos lett a végeredmény
A BMW Concept Touring Coupe azonban nem azért született meg, hogy hamarosan szériagyártásba kerülve szolgálja ki a felhasználókat, hanem mindinkább egyfajta demonstrációja a márka aktuális elképzeléseinek. Megmutatja mindazt, amire akár formai, akár egyéb szempontból számíthatunk az elkövetkező években.
A Z4 immáron 5 éve gyártásban van, azonban a vászontetős modell szerényebb részesedése miatt a vélhetően még inkább rétegtermék kupé változatnak esélye sem volt a forgalmazásra és a szériagyártásra. Jó hír azonban, hogy egy nagyon pici szériában mégiscsak gondolkodik a pletykák szerint a BMW: ha minden igaz, egy 50 darabos minisorozat elégíti majd ki a ritkaságokra éhes vásárlók igényeit.
Az utastér luxus bőrmegoldásai is párját ritkítónak mondhatók
Noha Adrian van Hooydonk, a BMW főtervező mágusa kijelentette, nem lesz sorozatgyártás, elhintette, hogy nagy érdeklődés esetén elgondolkoznak a fentebb említett, 50 darabos széria életre hívásán. Így pedig mégiscsak születhetne néhány példány, amely valóban képviselheti az autózás szeretetét. Mindez nem példanélküli, hiszen a bajorok a 2015-ös Villa d’Este után ugyanígy 50 darabot dobtak piacra az akkori 3.0 CSL Hommage-ból.
A Concept Touring Coupe esetében egyértelmű, mi az újdonság: a vászontető helyett „felhúzott” sportkombis-kupés farrész igazán egyedi megjelenést kölcsönöz az autónak, és persze a Hoffmeister kink, azaz a hokiütő-szerűen befejezett hátsó oldalablak sem maradhatott el. A megjelenést a Sparkling Lario fantázianevű fényezés és az elöl 19, hátul 20 colos felnik koronázzák meg.
Szerencsére van esély egy kisebb széria gyártására
Az utastér sem maradhatott érintetlenül, az egyedi végeredményt ugyanis olasz behatással dobta fel a BMW. A szívszorítóan szép bőrös munka kivitelezését a Poltrona Frau bőrműhely végezte. Mi több, az ugyancsak egyedi csomagtérhez speciális táskaszett is készült a Schedoni által: a bőröndöket készítő cég modenai székhelyű és arról híres, hogy számos szuperautóhoz készítettek már hasonlóan egyedi kiegészítőket. A motortérben a B58 kódjelű erőforrás teljesít szolgálatot háromliteres, hathengeres felállásban.