Nem, most éppen nem egy Toyota Yarisról szóló cikket olvasnak. Tudom-tudom, ez már a címből is kiderült, de a képek mégis zavart okozhattak, ugyanakkor érdemes közelről megnézni az autót, ugyanis a Mazda logója és a Mazda 2 felirat díszeleg rajta. Nem csalás nem ámítás: a Mazda és a Toyota széleskörű együttműködésének egyik gyümölcse az újdonság, amelynél azonban olyannyira minimumra csökkentették a szükséges átalakítások mértékét, hogy az gyakorlatilag kimerül néhány Mazda emblémában és feliratban.

A 2022 tavaszától elérhető, új Mazda2 Hybrid megjelenésével először kerül be a Mazda hajtáslánc-kínálatába a teljesen öntöltő hibrid hajtás Európában – ami mondanunk sem kell, a Toyota hajtáslánca. Akárcsak ikertestvére, a Mazda2 Hybrid egy 1,5 literes, 93 lóerős, három hengeres benzinmotort ötvöz egy 59kW-os elektromos motorral, így az összteljesítmény 116 lóerő, a gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,7 másodperc, a végsebesség pedig 175km/h.

Hiába is keresnék, az emblémákon kívül nincs módosítás - galéria

A külcsínről nem igazán illik beszélni: egy Toyota Yaris áll velünk szemben, Mazda emblémával, és ugyanez igaz az utastérre is – egyszerűen nincs miről beszélni. Ritka az, hogy két gyártó ennyire azonos modell dob piacra, főleg ebben a viszonylag fontosnak mondható kategóriában – az eggyel kisebb városi minik vagy éppen az áruszállítók szegmensében többször fordul elő, de legtöbbször ott is van némi változtatás.

Mindenesetre a Mazda2 Hybrid megjelenése nagy jelentőséget képvisel a gyártó számára abból a szempontból, hogy a vállalat elérje a ’Fenntartható Zoom-Zoom 2030’ programjában kitűzött hosszútávú technológiai célokat. Különösen igaz ez a – Párizsi Egyezménynek megfelelő – a ’forrástól a kipufogóig’ mért emisszió csökkentési törekvést, melyben vállalta, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenti flottája átlagos széndioxid-kibocsátását, és az elektrifikáció felgyorsításával 2050-re teljes karbonsemlegességet ér el.

Az, hogy belül is ugyanaz, kevésbé meglepő - galéria

Az újdonság jó eséllyel hazánkban is elérhető lesz, de azt ne kérdezzék, hogy valaki miért éppen a Mazda szalonba sétál majd be, amikor ugyanazt már jó ideje megkaphatja a Toyota kereskedéseiben – talán a leginkább elvakult márkarajongók lehetnek majd ezek, akik azért elismerik a Yaris erényeit, de akkor is Mazda emblémával vinnék haza. Persze ne legyenek kétségeink, hogy a színfalak mögött megvan a stratégiai jelentősége ennek a lépésnek – valószínűleg éppen a fent említett széndioxid-kibocsátási célok kapcsán. A Mazda2 egyébként három felszereltségi szinttel jelenik meg, Pure, Agile és Select néven. Az árakról egyelőre még semmit nem tudni, de nyilvánvalóan nem áll majd túl messze a Yaristól.