Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az olyan kisautós alapokra épülő szedánok, mint a Renault Thalia és társai egy korszak meghatározó modelljei voltak hazánkban, és mindenkinek élénken élnek a lelki szemei előtt. Ez az időszak azonban elmúlt, és a gyártók hiába készítenek még hasonló modelleket más piacokra, Európa már nem kíváncsi rájuk, így a vadonatúj Škoda Slavia is csak Indiában lesz majd elérhető.

A csehek utoljára a Rapid képében kínáltak olcsó szedánt, ám a lépcsőshátú modellek annyira kimentek már a divatból, hogy modellciklusa végén már az is csak az ötajtós Spaceback kivitelben volt elérhető – majd az eszmei utódnak számító Scala már alapból csak ilyen formában mutatkozott be. Európába tehát biztosan nem jön a Slavia, pedig az újdonság a Škoda legmodernebb megoldásaiból építkezik, így annak ellenére, hogy kifejezetten Indiának készült, műszakilag az öreg kontinensen is megállná a helyét.

Jól mutat a Slavia - galéria

Noha első ránézésre az lehet az érzésünk, hogy szemből szinte megegyezik a Fabiával az újdonság, a két autó képeit egymás mellé téve azért látszik, hogy rengeteg ponton eltér a két modell. A Škoda olyannyira komolyan veszi a feladatát Indiában, hogy az MQB-A0-IN platformot kifejezetten oda fejlesztették ki. Ezen alapul a Slavia is, amely egyébként 4541 mm hosszú, 1752 mm széles, 1487 mm magas, a tengelytávolsága pedig 2651 mm. Ezzel egyébként hosszban és tengelytávban alaposan ráver a Fabiára, de széltében például kisebb a nálunk is elérhető kisautónál.

Formák tekintetében egyébként a legfrissebb Škoda megoldásokkal találkozhatunk kívül és belül egyaránt, és bár korábban igen aránytalanra tudtak sikerülni a hasonló kis szedánok, a Slavia a viszonylag nagy tengelytávjának köszönhetően egészen harmonikus lett profilból is. Belül sem tűnik úgy, hogy elspórolták a Slaviát, hiszen ránézésre szinte egy az egyben a Fabia modern műszerfalával találkozhatunk, beleértve a méretes multimédiás rendszert vagy éppen a digitális műszercsoportot. A képeken ugyan nem látszik, de megeshet, hogy az anyagminőségen spóroltak valamennyit a csehek, bár az otthonos színeknek köszönhetően a fotókon nagyon hívogató az utastér.

Belül a Fabia formái köszönnek vissza, hatalmas térrel megspékelve - galéria

A helykínálat természetesen kiváló: széltében ugyan hátul biztosan szűkös három embernek, de a lábtér bőven elegendő lehet, míg az 521 literes csomagtérre az egy mérettel nagyobb modellek is büszkék lehetnének. A Slavia hozza az Európában is elérhető Škoda modellek fejlett felszereltségeit, bár a képek alapján a multimédiás rendszer és a digitális műszeregység is valamivel egyszerűbb megjelenítőt és szoftvert kapott, mint a hazai modellek, illetve biztonsági asszisztensek terén is kisebb lehet a kínálat.

Ha valaki azt gondolná, hogy a gyáriak biztosan a hajtásláncokon spóroltak, az téved, ugyanis a Slvai ugyanazzal az egyliteres háromhengeres és 1,5 literes négyhengeres TSI motorral kínálja magát, amelyek az európai modellekben is szerepelnek – előbbi egyébként 115, utóbbi pedig 150 lóerős, és automata váltót is kaphatnak a vásárlók. A Slavia egyébként nem az első kifejezetten India számára készített Škoda, ugyanis nem is olyan rég Kushaq néven egy crossover modellt is bemutattak az ázsiai ország számára, amely a Kamiqhoz hasonló méreteket kínál.