A hagyományos koncepciókra egyre kevésbé reagáló európai piac nem kapja meg a Lexus IS új, erőteljesen frissített kiadását, amelyet még tavaly nyáron jelentett be a márka az amerikai piac számára. Ez a tény most lett különösen fájó, hogy megérkezett a modell V8-as változata.
Persze minden relatív, hiszen ez az IS a kozmetikázáson innen, a kupésításon túl kapható nálunk is RC F néven, de a piac minden apró kis szegmense jól vette volna, ha egy IS F vagy – mint itt – egy szolidabb 500-as kiadás elérhető. Mindenesetre mi nehezen tudnánk bármire is haragudni, amiben egy ötliteres, szívó, magas fordulatú V8-as dolgozik.
Gyakorlatilag visszatért az IS F, csak nem így hívják
Márpedig itt pont ez a helyzet. Az erőforrás ezúttal is 477 lóerőt termel 7100-as fordulaton, amelyhez ezúttal 535 Nm nyomaték társul 4800-nál. Ezt a jól ismert nyolcfokozatú automata továbbítja a hátsó kerekekhez, amelyek Torsenes sperrdifferenciál segítségével kell, hogy megtalálják a tapadást. A 0-100-as gyorsulás így 4,6 másodperc alatt megvan. A különleges megoldások között speciális hátsó merevítéseket és nagyobb, elöl 355 mm-es tárcsákat harapó fékeket találunk, és persze az adaptív lengéscsillapítás, valamint az aktív kipufogó is ott van a fedélzeten. A végeredmény egy finomabb csomagba burkolt, kevésbé radikális IS F.
Belül jól látható, hogy a régi jó IS-sel van dolgunk
A frissítés ellenére is picit koros modell kint az ősztől lesz elérhető, a hazai forgalmazásra nincs remény.