Mennyit változott a világ egy évtized alatt! Míg korábban a Lexus csakis hátsókerékhajtású prémium szedánokkal tudta elképzelni (joggal) az érvényesülést, addig Európában most már egy elsőkerékhajtású szedán a sláger, a SUV paletta pedig remekül boldogul az egykori sikermodell IS nélkül – annak új változatát ugyanis felénk nem forgalmazzák majd.

A döntés érthető, mint ahogy az is, hogy nem nagyon tett komoly erőfeszítéseket a Lexus az új generáció megalkotásakor. Az új generáció ugyanis a régi, amely főleg a belső téren látszik. Kívül azért az új ES nagy inspirációt nyújtott a megújuláshoz, amely a még hangsúlyosabb orr mellett a karakteresebb, jobban tagolt hátsó traktuson is látszik.

Hátul egyértelműen az ES adta az inspirációt

Az új formák 30 mm-rel hosszabb és 30 mm-rel szélesebb autót adnak, de természetesen az alapok változatlanok. Belül immár okostelefon-integrációra képes érintőképernyő van: a 8 vagy 10,3 colos egység funkciójának ellátásához 76 mm-rel közelebb került a vezetőhöz. A gyáriak átdolgozták az immár 17 hangszórós, 1800 W-os Mark Levinson hangrendszert is, emellett új ajtóbetét és jobban árnyalható felszereltségek fokozzák a modell iránti vágyat.

Új csúcshifi és központi rendszer - de nagyjából ennyi az újdonság belül

A modell az első a márka kínálatában, amelyet az új „Lexus Driving Signature” nevében fejlesztettek, amelynek célja, hogy jól, karakteresen vezethető modellt alkossanak meg. Ennek érdekében növelték a karosszéria merevségét, de a fokozott számú bekötési pont kevesebb zajt és vibrációt is termel, miközben a rugózási komfort is javul. A futómű kovácsolt alumínium alkatrészei összesen 18 százalékkal könnyebbek, de az új stabilizátor és az új tekercsrugók is 17 ill. 20 százalékkal kevésbé tehetetlenek. Még a kerékagy is könnyebb 0,9 kilogrammal.

A vezetési élményt még karakteresebbé tették

A rugózatlan tömeg csökkentése minden bizonnyal áldásos hatással lesz a vezetésre, amelyhez új lengéscsillapítási rendszer is társul. A tengerentúlon hagyományosan egészen izgalmas hajtásláncokkal is találkozhatunk. Az IS 300 ugyan kétliteres turbómotort kap (244 lóerővel és 349 Nm nyomatékkal), de a típus összkerékhajtású változatában már a 3,5 literes, szívó V6 kap helyett 264 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal. A közös nevező a hatos automata, de csak itt, ugyanis az IS 350-ben nyolcas bolygóműves egység dolgozik, 315 lóerőt és 379 Nm nyomatékot küldve a hátsó kerekekhez (vagy opcionálisan mind a négyhez). A végeredmény 5,8 másodperc körüli 0-100-as gyorsulás.

Tovább növekszik a hűtőmaszk - galéria

Európában a keresletnek megfelelően inkább a SUV modellekre helyezi a hangsúlyt a Lexus, így a hagyományos szedánokból csak az elsőkerékhajtású ES és a zászlóshajó LS marad a kínálatban.