Nemrég számoltunk be róla, hogy a Vissza a jövőbe című filmtrilógiának hála ikonikussá vált, ám az autóiparban nem éppen sikeres DeLorean hamarosan visszatér. Az új cégnek persze jogilag túl sok köze nincs a mindössze egyetlen modellt felvonultató korábbi gyártóhoz, de természetesen annak hírnevére építene. Az új vállalat vezetője pedig nemrég elmondta, hogy nem csupán egyetlen sportautó erejéig szeretnék feléleszteni a DeLorean nevet, hanem teljes modellpalettát kínálnának a vásárlóknak – ahogyan az eredetileg is célja lett volna a márkának.
Joost de Vries, a márka vezére beszélt erről nemrég, elárulva, hogy a DeLoreannek bizony a DMC-12-n kívül is van múltja, amire építkezhetnek – még ha erről a nagyközönség nem is tud –, hiszen egész palettát terveztek bemutatni. Ezt megerősítve a gyáriak a vadonatúj elektromos sportkupé bemutatója előtt három másik modellt is megmutatnak majd: egy 1990-es, egy 2000-es és egy 2010-es DeLoreant, melyekből megismerhetik majd az emberek, hogy mi az az örökség, amire az új márka épül majd.
A filmek miatt vált legendássá, önerőből nem sok babér termett neki
A vezető arról is beszélt, hogy a sportautóra azért van szükség, mert az ikonikus DMC-12 után ezzel lehet leginkább feléleszteni a márkát, ám céljaik ennél sokkal messzebbre mutatnak, így bár konkrét részleteket nem árult el arról, hogy mégis milyen – nyilván elektromos – modelleket terveznek még, azt egyértelművé tette, hogy azok szélesebb rétegeknek szólnak majd, és képesek lesznek profitot termelni.
Ebből azonban egyelőre még nem derül ki, hogy mégis hova szeretné pozicionálni magát a DeLorean a jövőben, hiszen akár egy újabb prémiumgyártó is lehet belőle, mint például a Tesla, de megeshet, hogy bár nagyobb volument terveznek, azért az exkluzivitásból nem adnak le, és így inkább olyan márkákhoz lövik be magukat, mint a Porsche vagy a Maserati – vagy akár még magasabbra, bár az talán már kicsit ellentétben állna a vezető által elmondottakkal. Kíváncsian várjuk, hogy vajon mi sül majd ki ebből, de mi szurkolunk.