Szinte hihetetlen, de a Zagato is a centenáriumát ünnepli. Az olasz karosszériagyártó egy (pontosabban kettő) igazi csemegével, az Aston Martin V12 Zagato Heritage Twins párossal emlékezik meg az évfordulóról.
Pontosan 19 ’szett’ készül majd az előző generációs Vantage V12 S alapjaira épített autókból. A gyártással a warwicki R-Reforged manufaktúrát bízták meg. Tudják, ők építik a Vanquish 25-öt is, Ian Callum korábbi Jaguar-formatervező legújabb projektjét.
Ezt nevezzük árukapcsolásnak: a tető nélküli változat mellett a kupét is meg 'kell' venni
Egy-egy Coupé és Speedster alkotja a nagyjából 700 millió forintos ikreket. Mindkét változat szénszálas karosszériát kap: a Coupé a 2011-ben megjelent alap átdolgozásából született, a nyitott tetős kivitelre pedig teljesen új modellként tekinthetünk.
A motor mérete változatlanul közel 6 liter, de teljesítménye a korábbi bő 530-ról közel 610 lóerőre emelkedett – többek között az alumínium légbeömlőnek, illetve a titán kipufogórendszernek köszönhetően. A magasabb teljesítmény és az alacsonyabb tömeg várhatóan a menettulajdonságokban is megmutatkozik majd. Hivatalos adatokat nem kaptunk, de a Vantage 3,9 másodperces sprintidején és 330 km/h-s végsebességén is javíthat a Zagato-féle kiadás.
A biztonság kedvéért erősebbé varázsolták a V12-est
A futómű is igyekszik lépést tartani a megnövekedett motorerővel. A karosszéria 10 mm-rel került közelebb a talajhoz, a nyomtáv 20 mm-t szélesedett, és újak a 19 hüvelykes kovácsolt keréktárcsák is. Az abroncsok terén egy francia beszállító teszi teljessé az európai közreműködést: Michelin Pilot Sport 4S-ek feszülnek a felniken.
Bridge of Weir bőrkárpit kerülhet az utastérbe, amit gyakorlatilag bármilyen árnyalatban elkészítenek. A 16 hetes gyártási idő alatt összesen 12 R-Reforged-alkalmazott tüsténkedik az autó körül. A folyamat az alapautó levetkőztetésével kezdődik: a szorgos kezek az összes viseltes alkatrészt újra cserélik, ezután készítik el az új felépítményt. Csak a fényezés (vizuális karbonként emlegetik) 400 órát vesz igénybe.
A belső színvilág is tükrözheti a megrendelő ízlését
Thomas Mayer R-Reforged-vezér szerint a párba rendezett koncepció egyik legnagyobb előnye a megduplázódó választási lehetőség. Az ügyfél nincs rákényszerítve a két legkedvesebb fényezés vagy éppen üléskárpit közötti döntésre, mindkét álmát egyszerre valósíthatja meg.
Az első két példányt Andrea Zagato garázsába szánják, de előtte még egy svájci Aston Martin kereskedésben állítják ki őket. A szemlére bocsátás után Spanyolországba viszik át az autókat, hogy az IDIADA tesztlétesítményben hangolják be azok kormányzását és futóművét.