Bemutatták az Aston Martin Vanquish 25 véglegesnek szánt verzióját. A Jaguar egykori formatervezési vezetője, Ian Callum által alapított tervezőcsapat a 2001-es eredeti verziót vette alapul. Az R-Reforged projekt részeként készített autó megalkotása során a gyár teljes támogatását élvezte a gárda. Mintegy 350 ponton változtattak az „ős” Vanquish V12-n. Az újratervezés eredményeként 10 mm-rel alacsonyabb hasmagasságot, 60 mm-rel szélesebb nyomtávot, illetve speciális Michelin Pilot Sport abroncsokat kapott az autó. A most eszközölt változtatások egy részét Callum már a 2001-es tervezéskor át akarta vinni a döntéshozókon, de akkoriban még nem járt sikerrel. A kitartás és az autók iránti szeretete azonban most úgy látszik, elhozza számára (és a vevők részére is) a legkevesebb kompromisszummal járó megoldásokat.

Eddig két tesztautó készült el, az egyiket az optikai változások tesztelésére, a másikat pedig a futómű vizsgálatára rendezték be. Karbon-kerámia féktárcsák, 20 colos felnik, módosított vezérműtengely, a hozzájuk illesztett vezérlőszoftver, illetve áttervezett kipufogórendszer alkotja a műszaki csomagot. Az akár 588 lóerős teljesítményt hatfokozatú váltó segítségével konvertálják mozgási energiává. 

Igazán egyedire sikerült a kárpitozás

Egy éven át vallatták a prototípusokat, így reményeik szerint valóban kész termékkel lépnek piacra – árulta el Adam Donfrancesco, az R-Reforged műszaki vezetője. A testreszabhatóságot a szinte végtelen választható színárnyalat, egyedi keréktárcsák, illetve háromféle váltó (kézi, automata és félautomata) garantálják.

Az utastér bőrborításait a Bridge of Weir Leather Company szállítja, a Mulberry pedig egyedi, a típushoz szabott bőröndkészlettel rukkolt elő. A váratlan helyeken megjelenő egyedi mintás díszítések a skótságára büszke tervező szíve csücskei.

Kivehető óra is jár az autóhoz

A régi-új autó felismerhetően Vanquish, de számos részletében modernebbé vált: LED-es fényszórók, szénszálas anyagok, átszabott tükrök árulkodnak az újabb verzióról. Csökkentették a kipufogódob méretét, ezzel fokozva a hátsó diffúzor hatékonyságát. Az utastérből nem hiányozhat az érintőképernyő, a különleges hangulatról egy ritkán látható alkatrész, a könnyen kivehető Bremont (kar)óra gondoskodik.

A már használatban lévő Vanquishek utólagosan is átalakíthatók, de az ügyfelek az R-Reforgedre is bízhatják az autó beszerzését. Nagyjából 550 ezer fontos, vagyis 200 millió forintot meghaladó történetről beszélünk – a csomagár szerencsére az alap Vanquisht is tartalmazza.