Nemrég érkezett meg a Mercedes-Benz E-osztályának vadonatúj generációja, amely a modell utolsó belsőégésű motorral hajtott szériájaként mutatkozik be, s búcsúzik is ezáltal. A kombival még adós volt a gyártó, ezúttal pedig beleadva mindent csodaszép T-modellt mutattak be a stuttgartiak.
A csillagosok mintegy 50 éve építenek kombi autókat, de talán minden kétséget kizáróan állíthatom, hogy a legszebb puttonyost most, az E-osztály T-modelljének bemutatásával hozta el nekünk a Mercedes. A csomagtér kapacitásra fókuszáló aktuális, leköszönő W214 generáció még ugyan kapható, de ősszel már a dinamizmust sugalló, és tényleg meseszép új széria élesedik.
A Mercedes-Benz ezúttal kivételesen kitett magáért
Persze van a német prémium márkák kínálatában több izgalmas kombi is, azonban az új E-osztály minden kétséget kizáróan az élvonalba lép elő: elöl vagy a hűtőmaszkon szerepel az embléma, vagy klasszikusan a motorháztetőn, hátul pedig a szedánhoz hasonlóan a lámpákban bukkan fel a csillagos logó. És ha azt gondolnánk, hogy a forma oltárán praktikumot áldozott a Benz, a márka közleménye szerint az újdonság esetében bizony nem csorbultak a hétköznapi képességek.
A stuttgartiak azt állítják, hogy az előző szériához képest csak az első válltér maradt változatlan, minden egyéb tekintetben nőtt, azaz tágasabb lett az új generáció. A tengelytáv 22 mm-rel nőtt, így abszolút hihető, hogy a hátsó lábtér érezhetően nagyobb lett. A csomagtér összehasonlításában azért persze látszik, hogy a meseszép vonalak miatt bizony pár litert beáldoztak a német szakemberek.
Az ízléses belső és a szuperkijelző is adott
Noha a lehajtott ülésekkel mért kapacitás 1830 liter lett, felülmúlva 10 literrel az elődöt, alapállapotban 640-ről 615 literre csökkent a poggyásztér befogadóképessége. A PHEV-re pályázók szempontjából pedig kifejezetten jó hír, hogy a hibrid modell akkumulátorát átpozicionálták, így az kevesebb helyet foglal el a csomagtérből – a konnektorról is tölthető változat poggyásztere 460 literre apad.
Az európai kínálatban az egyetlen PHEV modell az E 300e nevet kapja, ami egy 204 lovas, kétliteres, négyhengeres turbómotort takar, illetve a benzines mellett egy 129 lovas elektromos erőforrás is dolgozhat, amelyet a kilencgangos automatába integráltak. A rendszerteljesítmény 312 lóerő, a telep kapacitása pedig 25,4 kWh. Ennek köszönhetően 100 km hatótávot ígér elektronokkal haladva a gyártó, ami a jelenleg konnektoros hibridekre jellemző érték duplája.
Praktikus és meseszép kombi lett az E-ből
A Mercedes azonban ígéri, hogy később érkezik még benzines, valamint dízelmotoros PHEV is Európába, ahogy hathengeres dízelmotoros hajtás is, de egyelőre a szedánból is ismerős benzines a 204 lóerős E 200, valamint a dízel E 220d 197 lóerővel áll rendelkezésre. Előbbi 23, utóbbi 20 lovas elektromotort kapott.
Az autóhoz elérhető a márka Airmatic fantázianevű légrugózási rendszere, ráadásul a kombi esetében hátul szériafelszereltség a légrugó, így az E könnyedén kompenzálhatja a nehezebb csomagokat a hátsó futómű emelésével. Emellett minden más tekintetben egyezik az extralista a szedánéval, így asszisztensek, kényelmi és műszaki extrák vonatkozásában sincs újdonság. Van szuperkijelző és okostelefonba helyezhető digitális kulcskártya is, de az automata parkolás sem hiányzik a kínálatból.