Sokszor panaszkodunk az európai szabályozásokra, de az aktuális Audi TTS ezúttal nálunk lesz erősebb: míg az Egyesült Államokban 292 lóerővel és 380 Nm-rel kell beérnie, addig az európai kivitel 306 lóerőre és 400 Nm-re képes.
Sőt. Az Audi – kizárólag az öreg kontinensen – Competition Plus csomaggal is áruba bocsátja a Tourist Trophy-t. Az autó teljesítménye így kerek 320 lóerőre emelkedik, de a nyomaték változatlan marad. Ez utóbbi érdekes, mert a konszern hasonló erejű autóiban (Golf R, Tiguan R, Arteon R) 420 Nm-rel gazdálkodhat a sofőr.
3 tizeddel tovább tart a gyorsulás, de közelebb a természet a Roadsterben
A kétliteres, turbós négyhengereshez a TTS Competition Plus esetében is hétfokozatú duplakuplungos váltó, illetve összkerékhajtás tartozik. Mindezek hatására a 0–100-as gyorsulást 4,5 másodperc (kupéként) vagy 4,8 szekundum (roadster) alatt teljesíti a jármű. A végsebességet szokásosan elektronika korlátozza 250 km/h-ra.
Alapfelszereltség többek között az elektronikusan szabályozott lengéscsillapító-rendszer, a LED-es fényszóró, az Audi Virtual Cockpit digitális műszerfal és a bőr kárpitozás is. A fényes keréktárcsák 20 hüvelykes átmérővel készülnek, a féknyergeket pedig pirosra fényezik.
Jól bevásárolt a konszern bronzos kiegészítőkből
A Bronze Selection verzió a nevének megfelelően réz színű kiegészítőket kap, hátsó lámpája is LED-esre vált, még több beltéri anyaga kap bőr huzatot, valamint Bang&Olufsen hangrendszerrel is büszkélkedhet. Mindezért a TTS esetében 4490 eurót (mintegy 1,6 millió forintot), a sima TT-nél pedig 6190 eurót (jó 2,2 milliót) kérnek Németországban.
A TTS Coupé Competition Plus árlistája 61 ezer eurótól (átszámítva 22 millió forinttól) kezdődik, a Roadster változat felára nagyságrendileg egy millió forint. Az autók szállítása tavasszal kezdődik.