A BMW 4-es Coupé premierje megtörtént, és miközben barátkozunk a formáival, érdemes felkészülni a bajorok következő nagy bemutatójára. Hamarosan megérkezik a sportos csúcsmodell: az M4 az M3-mal karöltve fut be, a debütálásra pedig álcázott fotókkal hangol a gyártó.
A kifutó M3/M4-hez hasonlóan az újdonságokban is egy 3-literes, sorhatos, két turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotor dolgozik, meglepő módon (és egyben nagy örömünkre) bárminemű elektromos rásegítés nélkül, vagyis a sok esetben felesleges hibridtechnikát egyelőre elkerülték az M GmbH mérnökei. A kivitel függvényében így is 480, illetve 510 lóerőt képes leadni a 3-literes sportmotor, amihez 600 Nm-es csúcsnyomaték társul. Utóbbi nyilván a Competition verzió sajátja lesz. Az új M4 Coupé vegyes fogyasztását 10,5-10,9 l/100 km közé ígéri a gyártó, már az új mérési ciklus szerint.
Kézi váltóval 480, automatával viszont 510 lóerős is lehet
Jelenleg 431/450 lóerőt (alap/Competition modellek), illetve 550 Nm-t produkál az S55 kódjelű sorhatos, vagyis az utód akár plusz 60 lóerővel és 50 Nm-rel izmosodott, ám érdekes módon karaktere kevésbé sportmotoros: az S55 leszabályozási fordulatszáma elérte a 7.600/percet, míg az X3 M és az X4 M szíve nem képes többet forogni 7.200/percnél; ám az is elképzelhető, hogy a sportosabb M3/M4 párosban tovább engedik tombolni a sorhatos erőgépet a németek.
Megmarad, köszönjük: a kézi váltó, mint fehér holló
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé is kétféle teljesítményszinttel lesz elérhető. A hatfokozatú kézi váltóval szerelt, 480 lóerős duó mellett az 510 lóerős Competition modellpáros is elrajtol, utóbbi szériában nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval szerelve. „Azon ügyfeleink, akik a nyers erőt és a járművel kialakított közvetlen kapcsolatot részesítik előnyben, a manuális váltóval szerelt modellekben kategóriaetalon, egyedülálló vezetési élményt élhetnek át. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé Competition modellváltozatai ugyanakkor a kimagasló teljesítmény és a veszteségektől mentes, tűpontos erőátvitel harmóniájában rejlő maximális menetdinamikát éltetik – eleinte klasszikus hátsókerék-meghajtással, a későbbiekben pedig az M xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változatával is” – fogalmazott Dirk Häcker, a BMW M modellek fejlesztési vezetője és a BMW Individual igazgatója. Jó hírt közölt: ezek szerint nem akarják a sorozatra erőltetni az összkerékhajtást, de opcionálisan elérhetővé teszik.
Alapból hátul fog hajtani, az xDrive feláras lesz - galéria
A premierig már nem kell sokat várni: szeptemberben hull majd le a lepel a duóról.

