Sokan elképedtünk az új BMW 4-es Coupé első fotóin: az autó látványos vesenagyobbodása vegyes fogadtatásban részesült. Két hét alatt sokat szelídült az élmény, még akár a Bangle-érához hasonló pályát is befuthat a formaterv. Illetve ez szinte biztos. Mivel a Chris Bangle által tervezett E65-ös kódjelű 7-es formatervéért viszonylag kevesen rajongtak, az E60-as ötös többek szerint kifejezetten szép autó lett. Pedig bemutatásakor szintén kisebb sokkot okozott a fanatikusok körében, hiszen radikálisan más irányba ment el a márka az E39-es után.

De térjünk vissza a 4-es kupéhoz! A 3-as modell sportos rokona októberben érkezik, ez azt is jelenti, hogy az első példányokat már a nyáron legyártják. Milyen árakra számíthatnak a vevőjelöltek? Már soroljuk is.

Az autó elejét a vesék uralják. Egyre inkább őgy tűnik, meg lehet barátkozni a látvánnyal

13.676.000 forint befizetésével lehetünk 4-es Coupé tulajdonosok. A belépő kivitel a 420i jelölésű négyhengeres, turbós benzinest jelenti. Már az alapverzióhoz is szériában jár a nyolcfokozatú Steptronic automata, a bőrözött sportkormány és a sportülések. Vezetői asszisztensekből sem lesz hiány már a (kifejezetten idézőjeles) fapados verzióban sem: aktív fékezésre képes ütközésmegelőző-rendszer, sávtartó ugyanúgy jár minden 4-es Coupéhoz, mint a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer, az első-hátsó parkolóradarok, vagy éppen a legfrissebb (7.0) verziójú operációs rendszert futtató iDrive. Idő- és költséghatékonyságot fokozó felszereltség a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer. A valós forgalmi információk alapján dolgozó „iránytű” segítségével mindig tisztában lehetünk a célba érkezés pontos időpontjával, ráadásul hangvezérléssel is megadhatjuk a célállomást. Ez a szolgáltatás is az alapcsomag része. A navigáció adatait 70%-kal megnövelt vetítési felületű HUD-ról olvashatjuk le.

A 420d feliratos négyhengeres dízel 14.489.000 forintba kerül, ez pontosan 813 ezer forint felárat jelent a benzineshez képest. Ez már érzékelhető összeg (a vételár 5-6 százaléka). Ha azt nézzük, hogy a gyáriak két teljes értékű ülést ígérnek a hátsó sorba, és utazóautóként tekintünk a bajor modellre, beláthatjuk, hogy van létjogosultsága az öngyulladósnak is. Ráadásul 190 lóerője hattal múlja felül a benzines erejét, azonos – 240 km/h-s – végsebesség mellett pedig 4 tizedmásodperccel hamarabb gyorsul 100-ra.

A hátsó nézet is karakteres, de kevésbé megosztó

A következő lépcsőfokot a négyhengeresek „fejlettebb” változatai jelentik: elsősorban ízlés kérdése, hogy 430i vagy 420d xDrive parkol-e majd a garázsunkban, mert a két kivitel között mindössze 9 ezer forint a különbség. A benzines az alapmodellnél erősebb (184 lóerő helyett 258 lóerős), a dízel pedig összkerékhajtásával változatosabb domborzati- és időjárás-viszonyok között használható. 15 és egynegyed millió forintba kerülnek.

Ha mind a négy kerekén hajtott benzinesre vágyunk, egy másik kávéházban találjuk magunkat: az M440i xDrive jelölés már árulkodó: a hathengeres benzines kivételes tudású autót varázsol a 4-es Coupéból, amit az árcédula is jelez. 20.396.000 forintos indulóárat határoztak meg a központban, ami persze még jócskán felsrófolható, ugyanakkor a többi változatnál gazdagabb alapfelszereltséget is tartalmaz. A 374 lóerős átmeneti csúcsmodell egyébként enyhe hibrid technológiát kap, de igaz ez a gázolajos kivitelekre is.

A technikai módosítások nlhány szóban: több merevítés, szélesebb nyomtáv, alacsonyabb magasság és súlypont, határozottabb negatív dőlésszögű első uftómű, mérsékelt felhajtóerő

A 3-ashoz képest 21 milliméterrel alacsonyabb súlypontú Coupéhoz kérhetünk M Sport, vagy éppen M Sport Pro csomagot (Steptronic Sport váltóval és 19 colos M felnikkel), 12,3 hüvelykes digitális műszerfalat 10,25-ös középső kijelzővel, középkonzoli térdtámaszokat, navigációval összedolgozó sofőrsegédeket, vagy oda-vissza bekamerázott, tolatási segéddel kibővített parkolóasszisztenst.

A tervek szerint jövő márciusban bővül a paletta, ekkor a érkezik az M jelölésű hathengeres dízel is, amihez jól fog jönni a kevésbé potens kiviteleknél is megtalálható toronymerevítő és a hátsó tengely segédváza. A pontot az i-re pedig az M4 teszi majd fel, amelynek érkezéséről szintén az idei évben számolhatunk be.