Méregdrága és exkluzív modell eddig is volt ugyan a Land Rover kínálatának csúcsán, ám a most érkezett újdonság a Range Rover SV Autobiography fölé sorol be, amelyet az Ultimate utónév jelöl. Hogy mire számítsunk? Töméntelen luxusra.

A hosszított tengelytávval is elérhető modell végső simításai kézzel készülnek a Land Rover személyre szabásért felelős SV részlegén, ahol az ügyfelek minden kívánságát valóra váltják. Sőt, a szabadság olyan nagy, hogy az 565 lóerős ötliteres, kompresszoros V8 helyett kérhetjük a P400e néven érkezett konnektoros hibridet is. A négyhengeres turbómotor és az elektromotor párosa 404 lóerőt kiszorítva gyorsítja 6 másodpercnél is gyorsabban álló helyzetből 100 km/h-ra a Land Roverek csúcsát, miközben 40 kilométeres elektromos hatótávot szorít ki magából.

Az 5,2 méteres hosszított tengelytávú változat 20 centiméteres növekményt hoz

Nagyjából 70 millió forintos indulóárért még a normál tengelytávú Ultimate jár, amelynek futóműve a kiegészítő Dynamic utónévnek megfelelően sportosabb hangolású, és alapból 8 milliméterrel alacsonyabb – az úthibák mellett pedig a 22 colos kerekek tömegével is meg kell küzdenie. Akkor már inkább ott a hosszított kivitel, ahol a félanilines, különösen puha bőrülésekben hátul is elfekhetünk, élvezve a masszírozás és a temperálás tökéletes kényelmét – a beépített hűtő áldásos lehetőségeiről nem is beszélve.

Felettébb kellemes helynek tűnik némi utazásra

Igaz, teljes felszereltséggel együtt itt már közel százmilliós árról beszélünk, de hát az exkluzivitást sosem érték olcsón, a hatalmas karosszériának pedig így is megvan a maga eleganciája.