A Range Rover Velar az elektromos forradalom jegyében új hajtásláncokat kapott, ezzel együtt pedig egy csokornyi új lehetőséggel is gazdagította a gyártó a prémium modell kínálatát. A látvány ugyan nem változott, de ezáltal kvázi modellfrissítésről is beszélhetünk.
Az új 2,0 literes, négyhengeres P400e Plug-in Hybrid modell kifinomult vezethetőséget kínál: a 300 lóerős benzinmotor és a 143 lóerős villanymotor párosa 404 lóerőt és 640 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, amely 5,4 másodperces 0-100-at biztosít. A csomagtartó padlója alatt elhelyezett, 17,1 Wh kapacitású lítium-ion akkumulátor egyenáramú gyorstöltőről mindössze 30 perc alatt, míg normál 7 kW-os fali töltőboxról 1 óra 40 perc alatt tölthető 80%-ra. Teljesen elektromos üzemben akár 53 kilométert képes megtenni a modell.
A legnagyobb újdonságot a konnektoros hibrid jelenti
A Range Rover Velar szintén első ízben elérhető a 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium motorok új családjával. A legújabb generációs benzin és dízelmotorok 48 voltos Mild Hybrid (MHEV) technológia segítségével nyújtanak még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és még kifinomultabb működést. A házon belül fejlesztett új, soros hathengeres motorok 300 lóerős dízel (D300) és 400 lóerős benzines (P400) kivitelben, összkerékhajtással érhetők el; a légrugózás széria.
A P400 duplán érdekes, a motor elektromos kompresszorát ugyanis kettős megfúvású turbófeltöltő támogatja (és vice versa); a gyorsulási érték 5,5 másodperc. A kétturbós dízel nyomatékban tud többet (650 vs. 550 Nm), de a 6,5 másodperces 0-100-as sprint sem hangzik rosszul, főleg a 7,4 l/100 km-es vegyes fogyasztás tükrében. Melléjük érkezik a szintén új generációs mild hibrid négyhengeres dízel 204 lóerővel, akár 6,3 l/100 km-es vegyes fogyasztással.
Új sorhatos motorok, dízelként két turbóval, benzinesként turbóval és kompresszorral
Az új hajtásláncokat egészíti ki a központi rendszer megújulása. Az új Pivi könnyebb hozzáférést biztosít a fontos funkciókhoz, gyorsabb a reakcióideje és hamarabb be is tölt. A szoftverfrissítés már online is történhet. Mellé aktív zajcsillapítás is jár, amely a zajkioltás elvén átlagosan 4 dB-lel csökkenti az észlelt hangzavart – ez óriási különbség. Így a méréseink szerint átlagosból kiemelkedővé válik a Velar zajkomfortja.
Egy enyhébb frissítésre való változás érkezett belülre
Nincs vége: van új, jobb légszűrő, amely az allergén anyagokat és a finom részecskéket is kiszűri. Az Activity Key második generációba lép, szükség esetén karóraként teljesen kiváltva az indítókulcs minden funkcióját. Megújult a kormánykerék és az üzemmódválasztó kapcsoló is, valamint bőségesebbek a személyre szabási lehetőségek.
A friss modellek várhatóan a jövő év elején érkeznek meg, de hamarosan rendelhetővé válnak. Ekkor már árakról is tudunk beszélni, de jelentős változás remélhetőleg nem lesz: verziótól és felszereltségtől függően kb. 23 és 40 millió forint körüli összeggel számolhatunk.