A Mercedes-Benz csúcsra járatja a kompakt palettáját: a már eddig is igen széles kínálat utolsó – talán nem is létező – kis rését a GLB-vel tömték be, most pedig befejeződött az A-osztállyal kezdődő teljes megújulás, hiszen a csillagosok bemutatták a vadonatúj GLA-t, amely utóbbi kettő közé ékelődik be, crossoveres elemekkel, de dinamikusabb vonásokkal – ráadásul rögtön megérkezett az AMG 35 kivitel is.

Ami a külsőt illeti, gyakorlatilag semmi meglepőt nem kaptunk, hiszen – és ez alól tulajdonképpen csak a szögletesebb GLB a kivétel – az A-osztállyal megkezdett irányvonalat hozza a GLA is. Persze annyi eltérés ezúttal is van, hogy ne okozzon gondot megkülönböztetni az újdonságot a testvéreitől, és a finoman átrajzolt fényszórók mellett erre a crossoveres részletek utalnak leginkább, habár egyértelmű, hogy a GLA sem terepre való.

Magasabb és rövidebb lett, ami látszik az összképen - galéria

Az autó egyébként 10 centivel magasabb lett elődjénél, ami érezhető is profilból, főleg annak fényében, hogy hossza csökkent 1,4 centit. A GLA így 4,41 méteresre nyúlik, 1834 mm széles és 1611 mm magas, míg tengelytávja 2729 mm – utóbbi 3 centis növekedést jelent, ami az utastér méreteire van jó hatással.

Ha már szóba jött az utastér: meglepetés belül sem fogad minket, hiszen a kompakt paletta már bemutatkozott tagjainak megoldásaival találkozhatunk, kezdve a kerek légbefúvóktól a műszeregység és a multimédiás rendszer párosát felvonultató hatalmas kijelzőkön (alapáron 7 colosak, de felárért mindkettő lehet 10,25 colos is) át egészen a kezelőszervekig. Az összkép ezúttal is nagyon modern és minőségi, de ezen egyáltalán nincs mit csodálkozni. A praktikum az elődhöz képest sokat fejlődött: a hátsó lábtér 116 mm-rel nőtt, ami bizony már-már kategóriányi előrelépést jelent – erre mondjuk szüksége is volt az autónak. A csomagtér 14 literrel, 435 literesre nőtt.

A belső ismerős: modern és finom - galéria

Technológiai fronton természetesen a testvérek tudását hozza a GLA, ami azt is jelenti egyben, hogy szinte mindent tud az autó, amit egy autó tudhat manapság. Adaptív tempomat, sávtartó, táblafelismerő, holttérfigyelő, vészfékrendszer és minden egyéb finomság megvan, ráadásul a tempomat még a navigációval is együtt dolgozik, így például egy nagyobb kanyarhoz vagy esetleg egy körforgalomhoz érve magától lassít az autó. Van egy különleges, új funkció is, méghozzá az autómosáshoz: amikor aktiváljuk, felhúz minden ablakot, belső keringetésre kapcsol, kikapcsolja az esőérzékelőt és aktiválja a 360 fokos kamerarendszert is.

Ami a hajtásláncokat illeti, egyelőre csak benzinmotorokat mutattak be a gyáriak: a beszállót a Renault-val közösen fejlesztett 1,33 literes négyhengeres turbómotor jelenti, ami a 200-as jelöléssel, 163 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékkal és alapáron hétsebességes, duplakuplungos automata váltóval áll a vásárlók rendekezésére. Ezzel pedig egyelőre vége is szakadt a lehetőségeknek, ugyanis az európai kivitel egyelőre csak ezzel az egységgel látott napvilágot – ugyanakkor az amerikaiak számára már a Mercedes-Benz saját, kétliteres motorjával dolgozó 250-es változat is elérhető 224 lóerővel és 350 Nm-es nyomatékkal.

Rögtön AMG verziót is kaptunk - galéria

Valószínűleg az öreg kontinensre is érkezik majd ez a változat, de jöhet a 190 lovas 220-as is, illetve dízelmotorok is elérhetők lesznek majd. A normál GLA-khoz ugyan egyelőre csak a 200-as egység mutatkozott be, de a csillagosok rögtön bemutatták az egyik AMG kivitelt is, méghozzá a gyengébbik, 35-ös változat képében. A már ismert, kétliteres motorral dolgozó hajtáslánc 305 lóerőt és 400 Nm-es nyomatékot produkál, ami 5,1 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, többek között a nyolcfokozatú automata váltónak és az összkerékhajtásnak köszönhetően.

A GLA 35 megkapta a függőleges beosztású Panamericana hűtőrácsot is, de természetesen agresszívabb lökhárítók és hangsúlyos kipufogók is társulnak hozzá – a képeken egyébként pirosban látható ez a verzió. Az utastérben is megkapjuk a szokásos AMG kiegészítőket, mint a látványos sportkormány és a sportülések, melyekből felárért akár rendes kagylóüléseket is kaphatunk.

Felárért akár kagylóüléseket is kérhetünk - galéria

A GLA hamarosan a kereskedésekbe is megérkezik majd, és addigra valószínűleg a hajtáslánc-kínálat is bővülni fog – természetesen összkerékhajtás is elérhető lesz. Az árak nem sokat változnak majd, és a Mercedesnél úgy gondolják, hogy az egész kompakt paletta egyik legnépszerűbb tagja lehet majd a GLA, amely az A-osztály dinamikusabb megjelenését ötvözi a crossoveres megjelenéssel, amiről tudjuk, hogy manapság szinte mindent visz.