Manapság az egyre szigorodó környezetvédelmi normákra, illetve a széndioxid-kibocsátás csökkentésére koncentrál az autóipar. A társadalmilag kétségtelenül magasztos célok mellett nem szabad megfeledkeznünk az egyének sorsáról sem. A balesetek bekövetkezésének valószínűségét az egyre szaporodó asszisztens-rendszerek igyekeznek csökkenteni. De ha egyszer bekövetkezik a baj, már csak a járművek passzív biztonságában bízhatunk.

Az Euro NCAP ezért továbbra is bőszen teszteli az újdonságokat. Legutóbb a Toyota Yarist és a Volkswagen ID.3-at törték össze. Mindkét modell a legmagasabb, ötcsillagos eredményt érte el a vizsgálat során.

A japán kisautó 86%-os minősítést kapott az utasok védelmére, 81%-os teljesítményre volt képes a gyerekbiztonság területén, és még a gyalogosvédelmi rendszerek tekintetében is 78%-os eredménnyel büszkélkedhet. Már egy jó ideje külön értékelik az autók biztonsági-figyelmeztető felszereltségét, ebben a versenyszámban 85%-ot hozott a legújabb generációs Yaris.

A Yaris és az ID.3 egyaránt öt csillagot kapott

A már általunk is próbált elektromos VW összességében még a kisautónál is jobb számokat produkált. Az általános utasvédelme 87%-ra adódik, a gyerekbiztonság vizsgálatakor 89%-os mutatót ért el, és még az segédrendszereket is 88%-osra értékelte a szervezet. A Yaristól egyedül a gyalogosbiztonsági mutatóban marad el, de a 71%-os eredmény még mindig azt jelenti, hogy az MEB platformra épülő modell a legmagasabb minősítésre jogosult a biztonságot illetően.

A teszten elért eredmény mindenképpen jó hír a jövőben érkező Volkswagen csoportos autók számára. Mindkét modellnél örömteli, hogy a frontális és oldalirányú ütközések, valamint az ostorcsapás-jellegű mozgások vizsgálata alapján meghatározott ’felnőtt utasvédelem’; továbbá a gyerekülések beépítési lehetőségét, illetve (természetesen) a kicsik számára nyújtott védelmet minősítő ’gyerekutasok védelme’ feladatokon is kiváló eredményeket értek el.

A Volkswagen ID.3 egyébként akár a végsebességéig (160 km/h) működőképes távolság és sávtartó tempomattal és középső légzsákkal is felszerelhető. Ez utóbbi oldalütközések esetén lehet hasznos, hiszen megakadályozza az első üléseken utazók fejkontaktusát.