Már csak négyet kell aludni a negyedik generációs Škoda Fabia hivatalos premierjére. A május 4. napjára kiírt esemény előtt annyit lehet tudni, hogy a korábbiaknál komolyabb, sok szempontból az Octaviára hajazó autó friss hajtáslánc-kínálattal jelentkezik be a kiskategóriába.
A Fabia is az MQB padlólemez A0 változatára áll át, ami csöppet sem tekinthető meglepetésnek a Volkswagen Polo, illetve a Seat Ibiza után. Elöl és hátul is LED-es lámpák, büszke méretű, aktív légbeömlőkkel felokosított hűtőrács és további, az autót kedvezőbb légellenállásúvá varázsoló megoldások kerülnek a csehek B-szegmensbe érkező újdonságára.
Ennél kevésbé radikális formára számíthatunk
Az utastér gyakorlatilag az Octavia arányosan lekicsinyített mása lesz. Szabadon álló központi kijelző, kör alakú légbeömlők, tágas belső – ezt ígérik az első információmorzsák. A testre szabható, digitális műszercsoport mindenesetre feláras lesz. A nemzedékváltás 111 mm-es hossznövekedéssel jár, a 48 mm-rel szélesebb karosszéria jót tesz majd az autó kiállásának, az 50 literrel öblösebb (vagyis 380 literes) csomagtartó pedig a használhatóságot javítja.
Kisautóhoz képest tágasnak ígérkezik; a hangulat színes betétekkel fokozható
Tíz Fabiából várhatóan legalább kilencben háromhengeres motor lesz. Az ezres TSI különböző változatai kerülhetnek a motortérbe, a költséghatékonyság jegyében amíg lehet, mellőzni fogják az elektromos (segéd)hajtásokat. A hétfokozatú DSG mellett megmarad a kézi sebességváltó lehetősége is. A jövő heti bemutatóról természetesen a lehető leghamarabb beszámolunk.