Érdekes statisztika látott napvilágot a minap a Volkswagen által gyártott, kifejezetten népszerűnek és elérhetőnek szánt kompakt elektromos autóval, pontosabban az ID.3 értékesítésével és ügyfeleivel kapcsolatban. A német villanyautó vásárlóinak mintegy fele ugyanis sosem vett még korábban VW-t.
A 2021-es év első kilenc hónapjában európai viszonylatban mintegy 144 ezer ID.3 került megrendelésre, ami meglehetősen szép eladási szám, úgy tűnik, az emberek egyre jobban kaphatóak az elektromos hajtástechnológiára. Külön érdekesség, hogy a VW szerint a vevők mintegy 50%-a sosem vett még Volkswagen modellt, azaz esetükben az ID.3 az első Volkswagenjük.
„Ez az autó egyértelműen telitalálat. Vonzó a vevők számára és új modellként a nulláról indulva sok országban a legjobban fogyó modellek közé kerülhetett. Az ID.3 a vásárlók megoszlását, az új VW vevők arányát illetően jónak mondható. Nagyjából 70 ezer új vevő a bizonyíték arra, hogy jó úton járunk ezzel a modellel és az elektromobilitási stratégiánkkal” – mondta Klaus Zellmer, a VW eladásaiért felelős vezetője.
Ez a megoszlás, azaz az új vevők nagy aránya jóval magasabb az átlagnál, hiszen általában 36% körül mozog azoknak a száma akik első autójukat veszik egy adott márkánál, mindez persze európai viszonylatban értendő. Aztán persze nem meglepő maga a tény, hogy Nyugat-Európában az ID.3 volt a legjobban fogyó villanyautó. Kimondható, hogy ebben az évben az ID.3 és új, nagyobb modelltestvére, az ID.4 együtt vezetik az EU-s villanyautó-piacot.
A Volksawagen saját piackutatása alapján egyébként a német ID.3 vevők mintegy 60%-a azért választ elektromos hajtású modellt, mert fontos számára a környezetvédelem, míg 51% emelte ki a technológia vonzerejét is. Mindemellett a német tulajok 70%-a tölti megújuló forrásból ID.3-asát. „Látható, hogy ez az autó mennyire fenntartható, mennyire jól használható a mindennapokban. Ezzel egy nagyon nagy lépést tettünk a karbonsemleges közlekedés felé vezető úton” – tette hozzá Silke Bagschik, a VW e-mobilitás részlegének első embere.