Pontosan tudtuk, hogy mire számíthatunk, mégis gyermeki örömmel vártuk a napot, hogy végre teljes fényében leleplezze a BMW az első M3 Touring modellt, amely könnyen lehet, hogy egyben az utolsó tisztán benzines M3 is lesz, ezzel megduplázva különlegességét. Meglepetést ugyan nem hozott az autó, mégis minden figyelmet megérdemel, hiszen aki azt gondolja, hogy ez csupán egy puttonyos M3-as, az nagyon téved – a mérnökök ugyanis évekig dolgoztak rajta, hogy vérbeli M modell lehessen.
A külcsínről sokat nem érdemes regélni, hiszen a B-oszlopig szinte teljesen megegyezik négyajtós testvérével – bár a szemfüleseknek a tetősínek rögtön feltűnhetnek, amelyek nem megszokottak egy M-es BMW-n. A B-oszloptól hátrafelé már több az izgalom, hiszen puttonyos M-es utoljára a 2000-es években volt, méghozzá a V10-es M5 képében. Persze meglepő fordulatot az M3 Touring sem tartogat, de a kombiformába oltott M megoldások mégis meghökkentő látványt nyújtanak, főleg a hatalmas kidörgőknek és diffúzornak köszönhetően – persze a szélesítés is megér egy misét.
A tetősín gyanús lehet már szemből is - galéria
Az utastérben nincs új a nap alatt, leszámítva azt a meghökkentő élményt, hogy az egész családot könnyedén be tudjuk pakolni az 500-1510 literes csomagtérbe. Az M3 Touring természetesen már a hatalmas, ívelt képernyőpárossal mutatkozott be, amelyet a négyajtós M3 is megkapott a 3-as frissítésével együtt. Ez okozhat némi törést a vérbeli M rajongók szívében, de azért nagy valószínűséggel nem fog kenyértörést okozni. Mondanunk sem kell, az M3 Touring is tele van tömve mindazzal a modern technológiával, amit a BMW csak fel tud vonultatni, így maximálisan képes vigyázni a családra.
Ahogyan azt tudni lehetett, az első kombi M3 csak csúcsverzióban, tehát összkerékhajtású, automata váltós, Competition változatban érhető el – ami szintén fájhat néhány szívnek, de családapaként nem ezen múlna a boldogságom. Mindez azt jelenti, hogy a háromliteres, soros hathengeres, duplaturbós egység 510 lóerőt és 650 Nm csúcsnyomatékot biztosít, amit a jól ismert nyolcfokozatú automata váltó juttat el az xDrive összkerékhajtáson keresztül akár mind a négy kerékhez – hiszen van csak hátsókerekes üzemmód is, bár ahhoz elég merésznek kell lennünk, hiszen csak teljesen kikapcsolt elektronikával elérhető.
Ilyen sem volt még: M3 puttonnyal - galéria
Mindez 3,6 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, és az M Driver’s Package csomaggal 250-ről 280 km/h-ra emelt végsebességet biztosíthat. Ennél azonban sokkal fontosabb az a számtalan munkaóra, amit a mérnökök beleöltek az autóba az elmúlt két évben. A BMW saját bevallása szerint is nagy vállalás volt az M3 Touring megalkotása, hiszen bár sokan azt hiszik, hogy csupán be kellett építeni a már meglévő hajtásláncot a kombiba, ám ennél sokkal bonyolultabb a helyzet.
A Touring karosszéria menetdinamikai tulajdonságai ugyanis teljesen eltérőek, kevésbé merev a karosszéria és így tovább, amelyek egy ilyen teljesítményű hajtáslánc esetében még inkább kiütköztek volna, ezzel alaposan rontva az M-élményt. Amellett, hogy természetesen megkapta az M futóművet az autó, számtalan ponton kellett módosítania az autón a mérnököknek a megfelelő viselkedés elérése érdekében, így például több ponton is meg kellett erősíteniük a padlólemezt, de a csomagtérbe is jutott merevítés.
A hajlított kijelzőegyüttes nem mindenkinek a kedvence, de az biztos, hogy modern
Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és a változó áttételű M Servotronic kormánymű a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. Az elöl 19, hátul 20 colos, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák ugyancsak az újdonság alapfelszereltségének részei, akárcsak az aktív M hátsó differenciálmű.
A puttonynak és az extra erősítéseknek köszönhetően a Touring 85 kilogrammal lett nehezebb a négyajtósnál, ami üresen 1865 kilogrammos tömeget jelent. Az autó ára egyelőre nem ismert, de jó eséllyel nagyobb felárral számolhatunk majd a négyajtós M3-hoz képest – az extra erősítések és belefektetett energiát alapul véve –, mint a hagyományosabb 3-asok esetében, ahol nagyjából 600-700 ezer forinttal kerül többe a Toruing. Mi nagyjából 35 millió forint körüli alapárra tippelünk.