A Volkswagen az ID.4 után elkészítette az ID.5 sportos verzióját is – megnyugodhatnak tehát a kupé-SUV-val szimpatizálók, nekik is jut sportos GTX kivitel. Meglepődtünk volna, ha a Volkswagen kihagyja ezt a ziccert, ugyanis a cég (Európában) harmadik elektromos autóját szoros rokoni szálak fűzik az ID.4 crossoverhez.
Az emelt karosszériájú, mégis erősen lecsapott tetőívű ID.5 a lemezek alatt gyakorlatilag az ID.4 ikertestvére: a padlólemezen felül megörökölte annak akkumulátorait és hajtáslánckínálatát is, tehát ugyanúgy elérhető hozzá a far-, illetve kétmotoros elrendezés is, különböző kapacitású akkucsomagokkal párosítva.
Ilyen lesz az ID.5 GTX is, csak éppen sportosabb
Természetesen a GTX csúcsverziók is osztoznak a technikán, ennek megfelelően az ID.5 csúcskivitelébe is a nemrég megismert összkerékhajtású, két motorjából 300 lóerőt kipréselő hajtást építik, ami a 77 kWh-s akkumulátorral papíron 480 kilométeres hatótávhoz segíti az autót.
Kezdetben Zwickauban gyártják az ID.4/ID.5 párost, de az emdeni gyár korszerűsítése után képletesen szólva 600 km-rel nyugatabbra költözik a gyártósor. A villamos VW-k sora egyébként legkésőbb jövőre tovább bővül: az ID széria legújabb tagja a Buzz lesz, a Vizzion pedig 2023-ban érkezik – vagyis a wolfsburgiak tartják magukat a ’minden évben új MEB-platformos autót dobunk piacra’ vállalásukhoz.