Miután idén júliusban hivatalosan is bejelentette fúzióját a Bugatti és a Rimac, ezúttal már egyre több részlet látott napvilágot a sportautó-gyártók frigyével kapcsolatban. „Az autózás történetének egyik legizgalmasabb kooperációja” – így jellemzi együttműködését a két márka, ráadásul ha hihetünk a híreknek, akkor valóban nagy durranásra számíthatunk.

Az egyesülést követően a Bugatti-Rimac közös központja a horvát Sveta Nedelja városában lesz, ami nyilván nem véletlenül, meglehetősen közel van a Rimac zágrábi bázisához. A vezetőségben az elektromos autózás egyik úttörője, Mate Rimac mellett Oliver Blume és Lutz Mechke, a Porsche szakemberei is ott lesznek.

A Bugatti elnöki székében jelenleg ülő, tisztségét 2018. január 1. óta betöltő Stephan Winkelmann távozik a pozícióból és a Lamborghini elnökeként koncentrál majd a jövőben a patinás olasz márka sikereire. Kulcsszerepet kap majd Christophe Piochon, aki az új vállalat társvezetője lesz, korábban a Bugatti termékmenedzsereként tevékenykedett.

Nagyon megtisztelő, hogy vezethetem ezt a közös vállalatot, és nincsenek kétségeim afelől, hogy sikeres, forradalmi és izgalmas, új fejezetet nyitunk azok számára, akik csatlakoztak a projekthez. Izgatottan várom milyen hatással lesz majd a Bugatti-Rimac az iparra, és milyen innovatív, új hiperautók és technológiák látnak majd napvilágot az egyesülés égisze alatt. Nehéz lenne ennél jobb kombinációt találni egy új és izgalmas projekthez” – mondta Mate Rimac a kooperációval kapcsolatban.

A tulajdonosi viszonyokat tekintve a Porsche 45% részesedéssel rendelkezik a Bugatti-Rimac vállalatban, de emellett stratégiai partnerként is megjelenik a német sportmárka. A fennmaradó 55% részesedés persze a Rimac kezében van, s természetesen független autógyártóként a két márka továbbra is bemutat majd saját modelleket. Ez utóbbi esetben a gyártás Zágrábban és Molsheimben történik majd.

Noha jelenleg Zágrábtól nem messze székel majd az egyesülés, 2023-ban elkészül majd a Bugatti Rimac új fejlesztői központja is, ahová akkor költözik majd a kooperációs vállalat. Az egyesülés nagyjából 435 emberrel lát munkának, akikből 300 Horvátországban dolgozik. Egyelőre az új, közös modellről vagy fejlesztésekről nem esett szó, de vélhetően hamarosan újabb részletek derülnek ki a Bugatti-Rimac közös projektjéről.