Van egy jó és egy rossz hírünk a francia gyártmányú sportautók rajongóinak. Kezdjük a pozitív fejleményekkel. A kacskaringós utat bejáró Alpine jövője biztosítottnak látszik, hiszen egy döntés értelmében ők vehetik át a Renault Sport helyét. A saját néven futó autók helyét így a Renault teljesítmény-orientált modelljei vehetik át.
Ez a túlélést jelenti az Alpine-nak, cserébe a jól sikerült A110 lehet a vezéráldozat. A körülmények ismeretében aligha számíthatunk a típus utódlására, a jelenlegi széria kifutásával egy párját ritkítóan jó vezethetőségű modell tűnhet el a kínálatból. Helyére elektromos autó érkezik, méghozzá a Lotusszal közös fejlesztésből.
Néhány évig marad, majd eltűnhet az A110
Luca de Meo Renault-vezér a korábbi munkahelyén már húzott hasonlót – igaz, a Seatnál éppen fordítva történtek a dolgok, hiszen a Cuprából faragtak önálló márkát. Szerencsére az új vezető hitet tett a következetesség mellett: gyakorlatilag megígérte, hogy a Kangoo és az Espace kategóriájú autókból nem készítenek Alpine-kivitelt.
Jelen pillanatban a Megane R.S. Trophy TCE 300 az egyetlen Renault Sport által jegyzett típus.
A Megane után a Clio kaphat kifejezetten erős verziót
De Meo az F1-et érintő terveiről is beszélt. Mint ismert, a Renault gyári támogatását élvező alakulat idéntől Alpine néven szerepel a sorozatban. A tervek szerint az Alpine a motorsportban, a mérnöki feladatokban ugyanúgy tényező lesz, mint a gyártásban és az értékesítésben. Gyakorlatilag a Ferrarihoz hasonló megoldásban gondolkodnak.
Ami pedig az A110-et illeti: de Meo egy másik legendás gyártó lépéseiből is inspirálódik. A sportautó számára a Porsche 911-esnél bevált recept lehet üdvözítő, vagyis különböző – akár elektromos – verziók párhuzamos gyártását fontolgatják. Éppen csak a németeknél sokkal rövidebb időtávon, hosszú évtizedek helyett mindössze néhány évig.