Jelenleg kevés autógyártó bízik annyira a tüzelőanyag-cellás járművekben, hogy komoly pénzeket fektessen a fejlesztésbe. A meghatározó márkák közül gyakorlatilag csak a Hyundai és a Toyota foglalkozik magasabb szinten a hidrogénhajtással. Ők ketten viszont jól elszórakoztatják egymást és a közönséget.
Május közepén adtunk hírt a Hyundai Nexo távolsági világrekordjáról, amit a Toyota Mirai máris megdöntött. A május 26-i kísérlet során sikerült áttörni az ezer kilométeres határt, így már 1003 km az egyetlen tankolással megtett távolság értéke – a hidrogénautók között.
1003 km-t sikerült megtenni egyetlen feltöltéssel...
A második generációs Mirait négy sofőr vezette felváltva. Victor Erussard, az első, Toyota üzemanyagcellával hajtott hajó (az Energy Observer) kitalálója és kapitánya; James Olden, a Toyota Motor Europe fejlesztőmérnöke; Maxime le Hir, a Mirai termékmenedzsere; illetve Marie Gadd, a Toyota franciaországi PR-vezetője alkotta a csapatot.
A jármű 0,55 kg zöld hidrogént fogyasztott el 100 km-en, és mivel a tartályok 5,6 kg befogadására alkalmasak, 9 km maradék hatótávval állították le az autót. Pontosabban egy ötperces tankolás után, ismét teli tankkal (norma szerint 650 km-es etapra elegendő hidrogénnel) hajtottak tovább az autóval. Az átlagsebességről nem volt szó, de jól tudjuk, hogy az elektromos autók (maga a hajtás ugyebár az üzemanyagcellás járműveknél is elektromos) minimális tempónál a leginkább hatékonyak, így minden valószínűség szerint nem sokszor csapott az 50-es érték fölé a sebességmérő mutatója.
... a célbaérkezést követően jöhetett a kötelező fotózkodás az Eiffel-torony előtt
A Magyarországon is megvásárolható Mirai mellett a hidrogén is komoly szerepet játszik a Toyota emissziócsökkentési (Beyond Zero) törekvéseiben. Egyaránt kutatják az energiatermelés, a hajózás, a közösségi közlekedés, a teherszállítás és a hidrogénalapú városi élet lehetőségeit. A japánok tervei szerint a teljes kibocsátás-mentesség nem a végcél, hanem csupán egy fontos mérföldkő.