Egy hét sem telt el azóta, hogy a Kia bemutatta vadonatúj elektromos modelljét, a hatalmas EV9-et, a koreaiak máris leleplezték a következő nagy dobásukat – igaz, egyelőre csak koncepció formában. A most megmutatott EV5 az EV9 kisebb testvéreként léphet majd színre, és bár az összképet tekintve vannak hasonlóságok, a koreaiak új részletmegoldásokkal fejlesztik tovább formanyelvüket, amelyeket a friss koncepción meg is mutattak.
Az alapvetően szögletes, egyenes vonalakból álló formavilág, a függőleges elrendezésű első fényszórók, a jellegzetes vonal az autó orrán és a klasszikus SUV felépítés például maradt, ugyanakkor azért akad újdonság is az orrkialakítást tekintve, illetve az EV9 szögletes kerékjárati íveivel ellentétben a kisebb testvér ezeken a pontokon mégis íves vonalakat kapott. Az összkép mindenesetre letisztult és modern, akárcsak eddig.
Hátul nagyobb a változás, de az összkép kissé volvós lett - galéria
A hátsó traktus tekintetében talán nagyobb az újdonság ereje, hiszen bár a vékony LED csíkokból álló fényszórók maradtak, az EV9 inkább függőleges megoldásaival szemben az EV5 fénytestjei nem nyúlnak fel a szélvédő mellé, ellenben inkább vízszintesen húznak befelé a csomagtérajtó közepe felé (az összhatás kicsit volvós). A 21 colos keréktárcsák szintén látványosak.
Az utastérben is inkább evolúciós a fejlődés, persze megkapjuk a szokásos koncepciós megoldásokat, de a lényeg tulajdonképpen a már most is meglévő megoldásokra épül: a multimédiás képernyő és a műszeregység megjelenítője összeolvadt, és természetesen a lehető legletisztultabb lett az utastér. A kifelé fordítható ülések, az egymással szemben nyíló ajtók és a B-oszlopok hiánya lehetővé teszik, hogy egyfajta privát teret alakítsanak ki a felhasználók, például kempingezés során. Ugyanígy a csomagtérből is varázsolhatunk egy kisebb nappalit kanapéval és asztalkával.
Tele koncepciós megoldásokkal, de a műszerfal maga nem hoz meglepetést - galéria
Mondanunk sem kell, hogy a tervezők újrahasznosított anyagokkal dolgoztak, a minőség pedig kiválónak ígérkezik. Mivel az EV5 egyelőre csak egy formatanulmány, így a hajtásláncról – azon kívül persze, hogy tisztán elektromos – semmit nem mondtak a gyáriak, ugyanakkor nem feltétlenül kell Sherlock Holmes képességeivel rendelkeznünk, hogy kitaláljuk, valószínűleg az EV9 megoldásait veszi át a kisebb testvér is, hacsak nem tervezik majd egy vadonatúj platform bemutatását a koreaiak, erre azonban nem mutatnak jelek.