Nem vagyunk biztosak benne, hogy a BMW pontosan úgy gondolta a frissített 7-es BMW leleplezését, ahogy végül elsült a történet, de a lényeg, hogy az internetre kiszivárgott fotók eredetiek és tökéletesen látszik rajtuk a luxusautó, úgyhogy meg is mutatjuk Olvasóinknak az új 7-est – íme, így néz ki a frissített zászlóshajó.

A bajor gyártó minden bizonnyal vagy a kapuit rövidesen megnyitó Detroiti, vagy pedig a márciusi Genfi Autószalonra tervezte az új 7-es premierjét, de vélhetően egy belső baki okán kikerült a világhálóra néhány kép a konfigurátorból, sőt, a fehér autókat ábrázoló digitális fotók előtt néhány részletfotó is felkerült a netre egy ‘THE 7’ rendszámú bronzszínű példányról, minden bizonnyal valami exkluzív bemutatóról.

A kiszivárgott képek alapján megmarad a kínálatban a V12-es M760Li csúcsmodell is – galéria

Kijelenthetjük, hogy a 7-es sorozat frissítésével megbízott formatervezők igencsak alapos munkát végeztek, a ráncfelvarrott 7-es ugyanis olyannyira különbözik elődjétől, hogy simán elhinnénk azt is, ha nem egy ‘sima’ modellközi frissítésről, hanem egy vadonatúj modellről lenne szó.

Az új dizájn tökéletesen beleillik a bajor márka aktuális formanyelvébe, a 7-es pedig ránézésre legalább egy évtizeddel fiatalabbnak hat. A már-már irreálisan nagyra sikeredett vesék bár kissé megosztják a közönséget, az összhatás nagyon ütős, amiben szerepet játszanak a vadonatúj formájú fényszórók, amelyek nyilván a világítástechnika legújabb szintjét képviselik.

Az óriási vesék megosztóak, a 7-es frissítése viszont kétségtelenül nagyon alapos munka – galéria

A konfigurátorból kiszivárgott képek kivétel nélkül a hosszabb tengelytávolságú ‘L’ modelleket ábrázolják, azonban rögtön több kivitelt is megcsodálhatunk: az alapkivitel mellett egy M-csomagos, V8-as 750Li, sőt, egy V12-es M760Li sziluettjét is megcsodálhatjuk elöl- és hátulnézetből egyaránt. A képek alapján különben nem az M-csomagos, hanem az alapváltozatok megjelenése változott leginkább a teljesen áttervezett első lökhárító révén.

Hátulról az autó teljes szélességében végighúzódó fénycsík jelenti a legnagyobb különbséget a korábbi változattal összehasonlítva. A technikai tartalmat illetően egyelőre semmilyen információ nem szivárgott ki a frissített 7-es kapcsán, így találgatások helyett inkább megvárnánk a gyári közleményt, de annyi bizonyos, hogy a zászlóshajó felszereltsége még tovább bővül, megjelenik az asszisztens és multimédiás rendszerek legújabb generációja, a motorok pedig tisztábbak, takarékosabbak és erősebbek lesznek.

Figyeljék csak a 745e típusjelzést: nyilván a 740e utódjáról van szó, 4 helyett vélhetően 6 hengerrel – galéria

A barna 7-es 745e típusjelzése kapcsán azonban érdemes megállni egy gondolat erejéig: nyilván a konnektoros hibrid 740e utódjáról van szó és gyanítjuk, hogy a 745e megkapja az új BMW X5 xDrive 45e hajtásláncát, ami annyit tesz, hogy a plug-in hibrid 7-es a korábbi 4-hengeres 2-literes motor helyett egy jóval komolyabb 6-hengeres, 3-literes sorhatost kap. A 745e összteljesítménye az X5-ből kiindulva körülbelül 400 lóerő lehet, a nagyobb akku révén pedig az elektromos hatótáv akár 80 km körülre emelkedhet. Már alig várjuk a hivatalos részleteket!