Nem mondhatjuk, hogy a Ferrari nagyon elsiette volna a Frankfurti Autószalonon tegnap leleplezett 812 GTS névre keresztelt kabriójának bemutatását, a modell ugyanis a bő 2,5 éve debütált Ferrari 812 Superfast nyitható tetejű testvérének tekinthető.

De hát "jó munkához idő kell", tartja a mondás, a Ferrari 812 GTS pedig bizony igencsak szép munkának nevezhető. A 812 Superfast különben 2017-ben a Ferrari (akkor még) 70 éves történelmének legerősebb orrmotoros szériamodelljeként mutatkozott be, az egyazon V12-es szívómotor által repített 812 GTS pedig a világ legerősebb szériagyártású kabriójának tekinthető.

A világ legerősebb szériagyártású kabriója a Ferrari 812 GTS – szó sincs elektromos rásegítésről, itt mind a 800 lóerőt a fantasztikus 6,5 literes, V12-es szívómotor 'állítja elő'...

A Ferraritól mostanság megszoktuk, hogy rendszerint limitált modellekkel állnak elő az olaszok, ám az újdonság esetében erről nincs szó: a 812 GTS-nél nincs meghatározva előre a legyártott darabszám.

Érdekes különben, hogy pont a téli szezon előtt prezentált két nyitott modellt is a gyártó Frankfurtban: tegnap a 720 lóerős, középmotoros F8 Spiderről számoltunk be, amiről részletesebben ide kattintva olvashatnak.

A kényelemről és a luxusról sem kell lemondania a 812 GTS két utasának – galéria

A műszaki megoldások tekintetében számos ínyencség a Superfasttól származik, például az elektromos rásegítésű kormánymű és az összkerék-kormányzás a nagyon komoly aerodinamikával egyetemben.

A motor szintén a 812 Superfasté: a Ferrari 6,5 literes V12-es szívómotorja szinte hihetetlen képességekkel rendelkezik, hiszen 800 lóerőt tud 8500/perces főtengelyfordulatnál, maximális forgatónyomatéka pedig 718 Nm, 7000/percnél. A brutális teljesítményű szívómotor erejét egy hétfokozatú duplakuplungos váltómű továbbítja a hátsó kerekek felé.

A 812 GTS mellett az F8 Spider is tegnap debütált Frankfurtban – érdekes így tél előtt két új nyitott modell a Ferraritól...

Mindezek tükrében nem meglepő, hogy a 812 GTS 3 szekundumon belül futja meg a 0-100 km/h-s sprintet, a 0-200 km/h-s gyorsulás sem tart tovább 8,3 másodpercnél, csúcssebessége pedig 340 km/h.

További érdekesség, hogy az újdonság a Ferrari első szériagyártású orrmotoros, V12-es kabriója az 1969-es 365 GTS4 (ismertebb nevén Daytona Spider) után, tehát 50 év után (!) tért vissza a műfajhoz a márka – azóta voltak nyitott V12-es nyitott Ferrarik, de csak limitált szériában.

A két nagy púp igazán izgalmassá varázsolja a Ferrari 812 GTS megjelenését hátulnézetből – galéria

A többi modern nyitható tetejű Ferrarihoz hasonlóan a kétüléses újdonság is egy összecsukható keménytetővel rendelkezik, ami mindössze 14 másodperc alatt nyílik ki, illetve csukódik be, akár 45 km/h-s sebességig.

A modell formáját tekintve nem meglepő módon nagyon hasonlít a 812 Superfast-ra, de a 812 GTS – főként hátulnézetből – teljesen egyedi képet fest, különösképp a fejtámlák mögötti két púp teszi nagyon különlegessé az összképet.

Erre a képre kattintva az új Ferrari 812 GTS zárt tetős testvérének, a 812 Superfast modellnek a galériáját tekinthetik meg