Le Mans alaposan felpezsdíti a dolgokat: az új Hypercar kategória egészen széles közönséget fog érinteni, ugyanis a benne szereplő autók közúti verzióban is megvásárolható gépcsodák lesznek. Ez pedig egy picit kézzelfoghatóbbá teszi a küzdelmet, az elérhetőbb fejlesztési költségek pedig sok gyártó fantáziáját megmozgatják. Az első fecske a Toyota: hiperautójuk versenyverziójáról már le is rántották a leplet.

Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy mennyire lesz más a közúti verzió, de a közös pontot a hajtáslánc jelenti. A 3,5 literes V6-os motort már egy ideje gyárt a Toyota: a legújabb verzió két turbófeltöltőt is kapott, ami jóval öblösebb végeredményt eredményez, mint a korábbi Le Mans-győztes TS050 LMP1-es versenyautó 2,4 literes motorja. Az ismeretlen teljesítményű belsőégésű motor a hátsó kerekeket hajtja, amihez csatlakozik az első tengelyt hajtó hibrid rendszer kb. 270 lóerős teljesítménnyel. Az összteljesítmény kb. 670 lóerő.

A pilótafülke: itt hatalmas különbség lesz a verseny- és a közúti változat között

A GR010 Hybrid névre hallgató versenyautó 250 mm-rel hosszabb, 100 mm-rel szélesebb és 100 mm-rel magasabb, mint a korábbi LMP1-es versenyautó. Üres tömege jóval nagyobb (1040 vs. 878 kilogramm), de ez érthető is, sőt, a teljesen eltérő előírások és követelmények okán az összehasonlítás felesleges.

3,5 literes V6, két turbóval, plusz hibrid rendszer - galéria

A Le Mans Hypercar szabályai szerint egyféle aerodinamikai konfigurációban készülhet a modell – ezzel kell a hosszú távú versenysorozat mindegyik versenypályáján rajthoz állni; egyedül a hátsó légterelő állítható.

A pilóták ugyanazok lesznek, mint eddig: Kamui Kobayashi, Mike Conway és Jose Maria Lopez vezeti a 7-es számú autót, Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley pedig a 8-as számú gépben foglalhat helyet. Jöhetnek a konkurens premierek.

A sorozatgyártású verziót is megszellőztette már a Toyota