A Subaru – főleg Európában – egy viszonylag kis szereplő, és ugyancsak nincs könnyű dolga a gigászok árnyékában. A boxermotorjairól és szimmetrikus összkerékhajtásáról híres gyártó most olyat tett, ami akár a fennmaradást is jelentheti számára. Elkészítette az első tisztán villanyos járművét, a Subaru Solterra SUV-t.

Az alsó-középkategóriás városi terepjárót a Toyotával közösen fejlesztett villanyautós padlólemezre, vagyis az e-Subaru Global Platformra építik. Az építőkészlet kialakításánál fontos szempont volt a magas szintű járműstabilitás és a fokozott passzív biztonság elérése. Az architektúra a rugalmas alakíthatóságnak köszönhetően különböző méretű és jellegű elektromos járművek alapjául szolgálhat, vagyis a Solterra után további e-SGP-t használó modellek érkezése várható.

A két japán cég a padlólemezen kívül a jármű tervezésének feladatain is osztozott. Logikusan mindenki elsősorban a saját szakterületére koncentrált: a toyotások az elektromos hajtás, a subarusok pedig a négykerékhajtási rendszer terén szerzett tapasztalataikat használták fel.

Két fontos betű: E és V

Az újdonság neve két latin szó összekapcsolásával született: a sol a Napot, a terra pedig a Földet jelenti. A keleti filozófiának megfelelő névadással a Subaru az anyatermészet iránti megbecsülését fejezi ki. Ezen kívül természetesen utalás arra is, hogy hagyományos Subaruként a Solterra is képes úgymond bárhová eljuttatni utasait – az elektromos hajtás ellenére. Vagy éppen amiatt.

Jövőre, nagyjából egy év múlva kezdődik a modell piaci bevezetése. Japánban, az Egyesült Államokban, Kínában és Kanadában is árulják majd a Subaru Solterrát. A márkával szimpatizálók számára jó hír, hogy Európába is elhozzák az autót, így a Forester, az Outback, vagy éppen az XV mellett elektromos SUV-t is vásárolhatnak maguknak. Mindössze a boxerről kell lemondaniuk.