Néhányan bizonyára emlékeznek még rá, hogy karácsony előtt megosztottunk Önökkel egy videót, amelyben egy cseh üzletember 414 km/h-s sebességgel száguld a német autópályán Bugattijával – azóta megosztott egy újabb, alább megtekinthető nyers videóanyagot, amiből kiderült, hogy GPS szerint valójában 417 km/h-val haladtak. Nos, a német hatóságoknak annyira azért nem tetszett ez a mutatvány, és amikor egyébként is téma a limit nélküli szakaszok megszüntetése, még inkább olajat önthet a tűzre egy ilyen történet.
Maga a német közlekedési minisztérium foglalt állást az ügyben, leszögezve, hogy bár sebességkorlátozás valóban nincs, a jogszabályok előírják, hogy minden körülmények között el kell kerülni azt, hogy veszélybe sodorjunk, vagy akadályozzunk másokat az elengedhetetlennél nagyobb mértékben, és ezt mindenkinek tiszteletben kell tartania. Hozzátették azt is, hogy a törvények szerint csak olyan sebességgel szabad haladni, amelynél az adott jármű még folyamatosan teljes emberi irányítás alatt tatható.
Nos, utóbbi kapcsán lehetne vitatkozni, de az tény, hogy 400 km/h felett még egy Bugattiban is elég egyetlen rossz mozdulat ahhoz, hogy katasztrófa legyen a történet vége. Mindenesetre egyik szemünk sír, a másik pedig jogosnak tartja a német hatóságok fenntartásait, hiszen bár az autózás szerelmeseként lenyűgöző, hogy közúton is lehetséges elérni ezt a tempót a szabályok megsértése nélkül – legalábbis elméletileg. Ugyanakkor igazat kell adnunk a németeknek abban, hogy hiába minden óvintézkedés, elég lett volna egy aprócska hiba – akár Passer úr, akár egy másik közlekedő részéről –, hogy drámai fordulatot vegyen a kísérlet.
Passer úr ugyan elmondta, hogy hosszas tervezéssel választották ki a megfelelő időpontot és helyszínt, hogy a lehető legkisebb forgalom és legjobb látási viszonyok mellett tudják végrehajtani a kísérletet, egy 10 kilométeren keresztül nyílegyenes szakaszon, mindezek ellenére egyértelmű, hogy kockázatos volt a kiruccanás. Ez pedig a fenti, nyers felvételen is látható, amin jól kivehető, mit is jelent a 417 km/h-s sebesség. Mindenesetre ez sem segített azon, hogy sokáig maradjanak még a korlátozások nélküli szakaszok, amelyek megszüntetését mostanra már a német lakosság is egyre inkább támogatja.