Nemrég hazánkban is beleülhettünk a vadonatúj Opel Astrába, és akkor még csak ígéret volt, de most végre bemutatkozott a továbbra is Sports Tourer utónevet viselő puttonyos változat, ami a családosok nagy kedvence lehet majd.

Az új, L jelet viselő Astra kifejezetten látványos formákat kapott, amelyek kifejezetten jól mutatnak a kombi variánson is, így az ötajtós után a villámosok puttonyosa is a kompaktok mezőnyének leglátványosabb tagjai közé tartozik. Ennél azonban fontosabb lehet a Sports Tourert választók számára, hogy míg a szélesség (1,86 m) és a magasság (1,48 m) gyakorlatilag nem változott, 4642 milliméteres hosszával nagyjából 27 centivel nyúlik túl rövidebb testvérén, amelyből ráadásul 5,7 centit a tengelytáv (2732 mm) megnyúlása tesz ki, ezzel az utastér második sorát is tágasabbá téve.

Kombiként is kifejezetten látványos az Astra - galéria

Mondanunk sem kell, hogy az Astra Sports Tourer puttonya papíron hatalmas: alapból 608, bővítve pedig akár 1634 liternyi csomagot képes elnyelni az autó – a konnektoros hibridek esetében 548 és 1574 literre adódnak ugyanezek az adatok. Az Intelli-Space néven elérhető opció olyan ügyes megoldásokat kínál, mint a padló egy kézzel is könnyedén állítható magassága vagy éppen a hátsó ülések felől is hozzáférhető defektjavító készlet, hogy ne kelljen mindent kipakolni, ha úgy adódik.

Hatalmas puttonyt kapott - galéria

Ezeken kívül az Opelnél arra is figyeltek, hogy a rolós kalaptartót akkor se kelljen otthagyni, hanem el lehessen rejteni az autóba, ha a padló alsó állásban van – ellentétben a legtöbb konkurenssel. Természetesen elektromosan, láblendítéssel is nyitható/zárható csomagtérajtó is van. Ami az utasteret illeti, a megnyúlt tengelytávnak és a tovább húzódó tetőnek köszönhetően még bőségesebb láb- és fejtér várja az utasokat a második sorban.

Minden más szempontból természetesen az ötajtós testvér megoldásait örökölte a Sport Tourer, így ugyanazok a modern vezetéstámogató és biztonsági rendszerek elérhetők hozzá, a kiváló LED-mátrixos fényszórókról nem is beszélve. Hajtásláncok tekintetében is osztozik a két kivitel, így a 110-130 lóerő közötti benzines és dízel hajtásláncok mellett akár 225 lóerős konnektoros hibriddel is haza lehet majd vinni az autót.

A modern utastér maradt, de hátul nagyobb lett a tér - galéria

Amennyiben szeretnének részletesebben is megismerkedni az új Astra modern megoldásaival, érdemes elolvasni korábbi bemutatónkat. A Sprots Tourer felára egyelőre nem ismert, de valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha az ilyenkor szokásos összegekre gondolunk – persze sok múlhat azon is, hogy a németek milyen alapfelszereltséggel teszik elérhetővé a kombit.