Sajnos manapság már nemigen számolhatunk be olyan hírekről, amelyeknek nincs köze az elektromos autózáshoz, a Mercedes-Benz kapcsán pedig talán hatványozottan igaz ez, hiszen a csillagosok minden egy lapra feltéve hajtják az elektrifikációt – 2025-től például már csak elektromos platformokat mutatnak majd be, ezzel gyakorlatilag leállítva a belső égésű erőforrásokkal szerelt modellek fejlesztését. Ennek kapcsán némileg meglepő lehet, de mostantól a konnektoros hibrid technológia fejlesztésével sem fognak foglalkozni a gyáriak.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a közelebbi jövőben nem találkozhatunk majd ilyen hajtáslánccal szerelt modellekkel, csupán a Mercedes nem fektet majd pénzt és energiát a már meglévő technológia továbbfejlesztésébe. Ez persze nem is csoda, hiszen a csillagosok mostanra szépen kiaknázták a lehetőségeiket ezen a téren: a most bemutatott AMG GT 63 S E PERFORMANCE a teljesítmény terén nyújt csúcsot, míg az új C-osztályban leleplezett konnektoros hajtáslánc pedig elektromos hatótáv tekintetében hozza ki a technológiában rejlő maximumot – akár 100 kilométert is megtehetünk vele kizárólag villanyosan, aminél többnek már nem biztos, hogy lenne értelme egy ilyen hibridnél.
A C-osztály 100 kilométeres elektromos hatótávot tud felmutatni - ennél többnek nem biztos, hogy van értelme
Ezeket a konnektoros hibrid hajtásláncokat tehát viszontláthatjuk majd más modellekben is, ám ezek jelentik majd a csúcsot a Mercedesnél, hiszen a következő generációk esetében már a tisztán elektromos egységekre helyezik majd a hangsúlyt. Mindez egyben azt is jelenti, hogy az AMG-nek egyetlen konnektoros hajtáslánca lesz, ami így igazi ritkaságnak számít majd.